عجیب ترین موزه های جهان را بشناسید

به گزارش سیناپرس، به طور کلی تماشای موزه ها یعنی تماشای اشیا و موارد خاص! حال این موزه می تواند متعلق به آثار تاریخی و باستانی بوده یا به حیات وحش تعلق داشته و در آن فسیل های جانوران باستانی نمایش داده شوند.

در  هر صورت شما در موزه ها با مواردی فرای زندگی عادی رو به رو می شوید، در این میان اما برخی موزه ها به نسبت موزه های دیگر به معرفی موضوعاتی به مراتب شگفت انگیز تر می پردازند.

در بخش ویترین های نمایش آثار هنری موزه لوور، قسمتی برای انواع مختلف توآلت که تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است، وجود دارد که می تواند عجیب به نظر برسد. در این نوشتار فهرستی از موزه های عجیب و غریب دنیا که شاید تصور وجود آن برای شما دشوار باشد، معرفی می شوند: 

•  موزه لیز بوردن The Lizzie Borden Bed & Breakfast Museum

منطقه رودخانه فال (Fall river)، ایالت ماساچوست امریکا

تعجب آور نیست که صحنه قتل ابی (Abby) و اندرو بوردن (Andrew Borden) در موزه ای به نمایش گذاشته شود. موضوع جالب توجه و عجیب در این محل، این است که یک تخت خواب و صبحانه دلپذیر برای شکار ارواح، بازی ها و ارتکاب جرم قاتل مشهور آمریکایی یعنی لیز بوردن به نمایش درآمده است. تور گردش این موزه بدون تماشای شبانه خانه ای که در سال ۱۸۹۲ میلادی در آن قتل بی رحمانه ای رخ داده است، ناقص به نظر رسیده و تکمیل نمی شود. توصیه می شود تا بازدیدکنندگان از خوراکی های سبک و قهوه ای که در طول تماشای این خانه ارائه می شود، لذت ببرند. به گزارش سیناپرس، در این محل، بازدیدکنندگان می توانند شکارچیان حرفه ای ارواح را به همراه تمام تجهیزات شکار خود مشاهده کنند. 

• موزه خون آشام های لی Le Musee Des Vampires 

منطقه لیلاس (Lilas)، فرانسه 

در صورتی که در سفر خود به فرانسه، از موزه خون آشام های لی در منطقه لیلاس (خارج از پاریس) دیدن نکنید، بازدید شما از این کشور کامل نخواهد بود. بازدیدکنندگان در بازدید از موزه لی می توانند به طور ویژه و اختصاصی به تماشای آثار مربوط به خون آشام ها بپردازند. کتاب، پوستر، لوازم و حتی امضاهائی که بازیگران نقش دراکولا ارائه کرده اند را می توان در این موزه وحشتناک و عجیب مشاهده کرد. 

•موزه هنرهای زیر آب The Underwater Museum Of Art

کانکون (cancun)، مکزیک  

سفر به موزه هنرهای زیر آب، کمی سخت به نظر می رسد چراکه این موزه در چند متری زیر سطح آب های اقیانوس قرار دارد. این موزه با هدف دور کردن مردم از محل صخره های مرجانی کانکون ایجاد شده است.  نفوذ انسان در صخره های مرجانی، باعث تخریب اکوسیستم حساس طبیعی شده بنابراین این موزه برای کمک به کاهش این تخریب ایجاده شده است.

به گزارش سیناپرس، بازدیدکنندگان می توانند با دریافت یک تور سه ساعته به همراه سفر ۴۵ دقیقه ای زیر آب با تجهیزات، مجسمه ها، تندیس ها، حیات وحش طبیعی منطقه  و رشد مرجان ها را تماشا کنند. هر کدام از این مجسمه ها از مواد بی خطر برای محیط طبیعی اقیانوس ساخته شده اند و حتی برخی از آنها باعث رشد مرجان ها می شوند. 

•موزه نمکدان و فلفل پاش  The Salt And Pepper Shaker Museum

گتلنبرگ (Gatlinburg)، ایالت تنسی (Tennessee) امریکا

در سفری که به گتلنبرگ ایالت تنسی امریکا خواهید داشت، حتما دیدن موزه نمکدان و فلفل پاش که بزرگترین مجموعه نمکدان و فلفل پاش در دنیا محسوب می شود، را در فهرست بازدیدهای خود قرار دهید. این موزه دارای ۲۰ هزار جفت نمکدان و فلفل پاش است که در طول بیش از 25 سال به وسیله صاحب موزه و مجموعه داران اشیا عجیب و غریب جمع آوری شده است.

همچنین شما می توانید در حدود هزار و پانصد فلفل ساب را در این موزه تماشا کرده و اطلاعات خود را در رابطه با تاریخچه نمکدان و فلفل پاش بالا ببرید. نمونه های قدیمی این آثار که پیشینه برخی از آن ها به قرن شانزده میلادی باز می گردند، نیز در موزه نمکدان گتلنبرگ وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، اگر شما فکر می کنید باید اطلاعات بیشتری در رابطه با نمکدان و فلفل پاش جمع آوری کنید، نگران نباشید، یک موزه نمکدان و فلفل پاش دیگر در منطقه دریاچه گوادالست (Guadalest) اسپانیا، وجود دارد که می توان گفت تقریبا مجموعه ای به بزرگی، متنوعی و کاملی موزه نمکدان و فلفل پاش گتلنبرگ است. 

• موزه موتر The Mutter Museum

فیلادلفیا، ایالت پنسیلوانیای امریکا 

موزه موتر فیلادلفیا موزه ای است که شما می توانید همه ابزار و وسایل و هرچیزی که به پزشکی و تاریخچه پزشکی مرتبط باشد، مشاهده کنید. در این موزه اقلام جالب و قابل توجهی به نمایش گذاشته شده که ممکن است حال مزاجی شما را بهم زده و یا شما را شگفت زده کند.

در میان این مجموعه، بیش از ۳ هزار استخوان (نمونه های وابسته به استخوان شناسی) وجود دارد. این استخوان ها با اسلکت هایی که در مدرسه ها نصب شده و به نمایش در می آیند، متفاوت است. در واقع این استخوان ها نمونه هایی از استخوان های صدمه دیده و یا دارای بیماری هستند و حتی برخی از موارد کمیاب و نمونه ای از آناتومی طبیعی بدن نیز در میان آنها دیده می شود. 

• موزه شکنجه The Torture Museum

شهر رودزهایم (Ruedesheim)، آلمان  

در سراسر جهان تعداد زیادی موزه شکنجه وجود دارد اما تعداد کمی از آن ها در یک خانه قدیمی ترسناک خارج از جاده اصلی، همانند موزه شکنجه رودزهایم در آلمان قرار دارند. در موزه شکنجه رودزهایم، 144 وسیله شکنجه را که در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفته، به نمایش گذاشته است و در آن روش های مختلف اعدام را نشان داده می شود.

به گزارش سیناپرس،  در میان این مجموعه، شما می توانید چوبه های دار و روش های شکنجه همچون پیچ زانو، چنگال های شکنجه سینه، چنگال های اعدام مرتدها در قرون وسطی، کمربندهای عفت، پرس سر، ماسک های حقارت، تبرهای جلادان و نمونه های دیگر از وسایل مختلف روش های شکنجه را مشاهده کنید. یکی از جالب ترین وسایل شکنجه، صندلی بازجویی است که در دوران تفتیش عقاید، در اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته است.

•موزه ونت هوون Vent Haven Museum

قلعه میچل (Fort Mitchell)، ایالت کنتاکی (Kentucky) امریکا

شاید به نظر برسد که افراد خیلی کمی از وجود یک موزه با صدها عروسک کوچک عجیب و غریب خبر داشته و آن را بازدید کرده باشند، پس شما می توانید موزه ونت هوون قلعه میچل ایالت کنتاکی را بازدید کرده و سپس آن را برای دیگران شرح دهید.

این موزه دارای بزرگترین مجموعه عروسک های کابوس آور سخنگو در سطح جهان است. در این موزه شما می توانید مطالب جالبی درباره هنر ساخت عروسک های سخنگو بیاموزید و همچنین می توانید برخی از عروسک های متنوع خیمه شب بازی را که در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند، ببینید. این موزه تنها یکی از انواع موزه های مشابه خود است که در هر نقطه از جهان می توان پیدا کرد.   

• موزه مو  The Hair Museum 

آوانوس (Avanos)، ترکیه 

بر روی دیوارهای غاری در آوانوس ترکیه، می توان بزرگترین مجموعه موی انسان را در کره زمین مشاهده کرد. ایجاد این موزه از یک داستان لطیف آغاز شده است. یک مغازه دار ظروف سفالی که صاحب یک مهمانخانه نیز بوده، از یکی از مهمانان خود که قصد ترک مهمانخانه را داشته، تقاضا می کند تا چیزی به عنوان یادبود به او هدیه کند.

آن خانم یک طره گیسویش را بریده و به صاحب مهمانخانه هدیه می کند. پس از آن هزاران نفر این عمل را تکرار می کنند. به گزارش سیناپرس، صاحب مهمانخانه این موزه را در سال ۱۹۷۹ میلادی باز کرده که شامل کتاب رکوردهای جهانی با ذکر بزرگترین مجموعه از موی انسان نیز است. در این موزه ۱۶ هزار نمونه از موی افراد مختلف که بر دیوارهای غار زیرزمینی نصب شده اند، دیده می شود. 

گزارش: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا