ده میوه عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان

به گزارش سیناپرس، هنگامی که شما سفری به کشور های گرمسیری داشته و یا به بازدید از مکان های عجیب و غریب  در سراسر جهان بروید، باید آن محل ها را کاوش کرده و به کشف عجایب آن بپردازید.

در گوشه و کنار جهان مناطق بسیاری وجود دارد که میوه های غیر معمول و عجیب در آنها کشف شده است. در اینجا ده میوه شگفت انگیز و عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان معرفی می شوند: 

۱۰- میوه  گل ساعتی یا پشن فروت Passion Fruit

این میوه بومی مناطق جنوبی امریکاست و برای افزایش عطر و طعمش در گلخانه ها نیز پرورش داده می شود. رنگ این میوه معمولا قرمز روشن بوده اما تغییرات محل و آب و هوا باعث شده تا نمونه های دورنگ قرمز و سبز آن نیز ایجاد شود و در اندازه های بزرگ تر از نمونه های بومی جنوب امریکا به دست آید، به طور نمونه پشن فروتی که در هند پرورش داده می شوند بزرگتر و بهتر از نمونه های اصلی آن است. این میوه به جهت داشتن عطر و طعم فوق العاده، بیشتر به آب میوه ها اضافه می شود. از این میوه دو گونه وجود دارد که یکی سمی بوده و دیگری خوراکی است و از منابع غذایی بسیار بالایی نیز برخوردار است. 

۹- میوه ستارهStar fruit  با نام مستعار کارامبولا Carambola 

این میوه، بومی اندونزی، هند و سری لانکاست و در برش های عرضی، شکلی کاملا شبیه ستاره را نشان می دهد. این میوه از نوع میوه های آبدار بوده که ظاهری قابل توجه دارد. میوه ستاره یا استار فروت در تهیه ویفر، کرم بیسکویت و سس پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش سیناپرس،  طعم و مزه این میوه شبیه یک گلابی اما شیرین تر از آن است. میوه ستاره در حالی که کاملا رسیده نباشد، سبز رنگ و فوق العاده ترش است و در صورتی که کمی رسیده شود، طعم ترش و شیرین مطبوعی خواهد داشت و رنگ آن به زرد تغییر می کند.

۸- منگوستین یا ترگیل Mangosteen 

شکل ظاهری و مزه این میوه به گونه ای است که برخی به شوخی می گویند به نظر می رسد که این میوه از سیاره ای دیگر به کره زمین آورده شده است البته در حال حاضر منگوستین در سیاره ما روئیده و میوه می دهد. این میوه بومی جزایر سوندا و ملوک و جنوب هند است.

منگوسین شبیه تخم شترمرغ بوده و درون آن دانه های سفید براقی مملو از خمیر خامه ای هلویی سرشار از آنتی اکسیدان است و بسیاری از دانشمندان معتقد هستند که مصرف آن به کاهش بیماری های مختلف مرگبار کمک می کند. اگر شما به دیابت مبتلا هستید این میوه را حتما مصرف کنید.

۷- خارگیل Durian با نام مستعار پادشاه میوه ها 

قطعا هیچ کس حتی تلاش نمی کند تا یک خوراکی را که بوی جوراب کهنه عرق کرده می دهد، بخورد. بله این میوه به طور فراوان در مالزی و برونئی وجود دارد و ازشهرت منفی نیز برخوردار است به طوری که مصرف آن در هتل ها و مغازه های خاص و هواپیماها ممنوع است. طعم میوه خارگیل به سادگی بد است اما با توجه به شکل و پوسته سخت این میوه، انسان ترغیب می شود تا آن را امتحان کند.

6- میوه اژدها – دارگون فروت Dragon Fruit 

این میوه در اصل پاتایای شیرین نامیده می شود که به طور معمول در میان عموم به عنوان میوه اژدها شناخته شده است و در مکزیک رشد می کند. وزن هر میوه اژدها بین ۱۲۰ تا ۵۰۰ گرم است. میوه اژدها شبیه به مانند گلوله ای از آتش است که به صورت شگفت آوری شیرین است. به گزارش سیناپرس، گل این میوه به صورت خام مصرف شده و یا گاهی در تهیه چای به کار می رود. این میوه از یک نوع خاص گیاه کاکتوس به دست می آید که قطعا ارزش دیدن و امتحان کردن آن را دارد. 

۵- خیار آفریقایی African cucumber با نام مستعار کیوانو Kiwano 

این میوه یک خیار معمولی نیست و می توان گفت پسرعموی آفریقایی خیار معمولی به حساب می آید. با دیدن درون خیار آفریقایی، این مساله کاملا روشن می شود چرا که بسیار شبیه خیار معمولی است. پوست ضخیم بیرونی سرتاسر میخکوبی شده این میوه یک چهره عصابی به آن بخشیده است. احتمالا این مساله به جهت آب و هوای خشن محل رویش آن بوده است چراکه در صحراهای شنی رشد می کند. این میوه سرشار از آب بوده و مزه آن شبیه خیار نمک زده است. خیار آفریقایی غالبا برای تزئین غذا مورد استفاده قرار می گیرد. 

۴- آکی  Ackee 

آکی میوه ملی جامائیکا است. دانه های این میوه از یک کشتی پر از برده که از غرب آفریقا به جامائیکا سفر کرده بود، خریداری شد و از آن پس این میوه به لذیذترین خوراکی در سراسر کارائیب تبدیل شد. به گزارش سیناپرس، برای خوردن این میوه اول بخش قرمز را جدا کرده و سپس بخش سیاه رنگ میوه را کنده و آن را برش دهید تا بخش زرد رنگ گوشتی میوه نمایان شود. قابل ذکر است که بخش قرمز رنگ این میوه بسیار سمی است. 

۳- دست بودا Buddha’s Hand 

ممکن است زمانی که این میوه را برای اولین بار دیدم ببینید دچار ترس شوید اما با خوردن آن این حس را نداشته و مزه مطبوعی شبیه به لیمو را تجربه می کنید. در واقع نامی که بر این میوه گذاشته شده به جهت شکلی است که دارد. شکل آن بیشتر شبیه یک اختاپوش (هست پا) با پاهای سفت شده است.

این میوه در کشورهای چین و هند پیدا می شود. میوه دست بودا را معمولا به جهت عطر و طعمش برای طعم دار کردن ماهی به کار می برند و خام آن را با ادویه جات و سالاد مخلوط و مصرف می کنند. علاوه بر این، چینی ها این میوه را برای خوشبو کردن محیط خانه و جلوگیری از بوی بد به کار می برند. 

۲- تاماریلو  Tamarillo

این میوه به عنوان هم نژاد گوجه فرنگی معمولی شناخته می شود که روزانه همه ما آن را مصرف می کنیم. رنگ این میوه قرمز سوخته رنگ پریده است با دانه های مشخص در وسط آن که پس از برش دادن مشخص می شود. درون این میوه کاملا شبیه درون گوجه فرنگی است.

تاماریلو  در اکوادور، پرو و کلمبیا رشد کرده و طعمی شبیه به میوه گل ساعتی یا پشن فروت Passion fruit دارد. این میوه بیشتر برای تهیه نوشیدنی ها استفاده می شود و در مناطق خاصی از بولیوی آن را در پخت و پز به ویژه در تهیه سس مصرف می کنند. قابل توجه است که این میوه حاوی مقدار بالایی از پکتین pectin بوده و در صنعت تغذیه، آن را به عنوان یک ماده نگهدارنده قوی مورد استفاده قرار می دهند. 

۱- کاستارد اپل Custard Apple 

برخی از مردم معتقدند این میوه، قلب گاو نر است اما کاستارد اپل بیشتر شبیه برادر زمخت سیب معمولی است و تا حدی می تواند یک نژاد جهش یافته از آن باشد. به گزارش سیناپرس، این میوه در تایوان، هند، آفریقا و دیگر جنگل های استوایی در سراسر جهان رشد می کند. طعم و مزه این میوه، شیرین دلچسب، شبیه طعم و عطر شیرینی کاستارد است و به همین جهت نام این شیرینی را بر این میوه نهادند. 

گزارش: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا