موجودی عجیب در اعماق اقیانوس اطلس کشف شد

همان دانشمندانی که قبلا حفره‌هایی عجیب‌و‌غریب را در اعماق اقیانوس اطلس کشف کرده بودند، این بار رمز و راز جدیدی در اعماق دریا پیدا کرده‌اند: یک موجود عجیب «شبیه به گوی آبی رنگ». خدمه کشتی اکتشافی Okeanos Explorer اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) این بار در اقیانوس اطلس، یک موجود دریایی ناشناخته و عجیب‌و‌غریب را مشاهده کرده‌اند.

تیم تحقیقاتی در این مورد که موجود عجیب‌و‌غریب دریایی می‌تواند چه چیزی باشد، چندین ایده مختلف را ارائه کرده‌اند. مرجان‌های نرم، همانطور که از نامشان پیداست، بدنی نرم دارند. اسفنج‌ها دارای بدن متخلخلی هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد غذای خود را از آب فیلتر کنند. تونیکات‌ها نیز بی‌مهرگان دریایی هستند که گاهی اوقات از آن‌ها به عنوان سرپیچ دریایی شناخته می‌شود.

با این حال، دقیقا مشخص نیست که این موجود عجیب از کدام گونه‌های دریایی محسوب می‌شود. همانطور که یکی از اعضای تیم تحقیقاتی توضیح می‌دهد، این موضوع احتمالا تا زمانی که نمونه‌ای از آن جمع‌آوری و بررسی و با یک نمونه از مرجان‌ها مقایسه نشده، یک راز باقی خواهد ماند.

کشتی اکتشافی Okeanos Explorer و محققان آن برای نقشه‌برداری از بستر دریا و مطالعه در زمینه زمین‌شناسی و حیات وحش، در حال بررسی مناطق عمیق و عمدتا ناشناخته اقیانوس اطلس هستند. بنابراین در طول ماجراجویی آن‌ها، حیوانات و موجودات ناشناخته و مرموز زیادی کشف می‌شود که در اعماق اقیانوس زندگی می‌کنند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا