دستگاه‌ های دولتی و صنعت نتوانسته‌اند طعم پژوهش را به خوبی بچشند

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، لازمه خلق ثروت از علم را توجه ویژه به مقوله پژوهش دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی و اساساً بخش صنعت هنوز نتوانسته طعم پژوهش را به خوبی بچشد و دلیل اصلی آن نیز عدم درک صحیح نظام آموزشی از فرآیند پژوهش است و به همین دلیل خروجی قابل لمسی به دست صنعت نرسیده است.

دکتر وحید ضرغامی با اشاره به افزایش استقبال از تحصیل در دانشگاه آزاد به نسبت سال گذشته، تصریح کرد: بخشی از مزیت‌های برگزاری رویداد عصر امید، شناخت بهتر و شفاف‌تر مخاطبین از مختصات حقیقی دانشگاه آزاد بود که امسال در افزایش چشمگیر علاقه‌مندان به تحصیل در این دانشگاه خودنمایی کرد.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دانشگاه آزاد در رویداد عصر امید، تصریح کرد: هم‌افزایی و تشریک مساعی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل و همچنین ارتباط بخشی مؤثر میان شاخصه‌های صنعت و دانشگاه در راستای خلق ثروت از مسیر علم بخشی از راهبرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه در راستای برگزاری رویداد عصر امید بود که خوشبختانه این مهم تا حدود زیادی محقق شد.

دکتر ضرغامی با اشاره به برخی شرکت‌های حاضر در رویداد عصر امید، اظهار کرد: ظرفیت‌های دانشگاه آزاد به حدی گسترده و اثربخش است که بسیاری از کارمندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز پس از شناخت شرکت‌های موفق دانشگاه آزاد در امر صادرات و تولید شگفت‌زده شدند.

وی در ادامه بخشی از سیاست‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری را تشریح کرد و گفت: این معاونت به صورت اختصاصی و مستقل در حوزه فناوری، نوآوری، تبدیل علم به ثروت و محصول فعالیت می‌کند و به دنبال این است تا همچون کاتالیزور، پروسه کارآفرینی و تبدیل علم به ثروت را با سرعت بیشتری سامان دهد.

وی لازمه خلق ثروت از علم را توجه ویژه به مقوله پژوهش دانست و گفت: دستگاه‌های دولتی و اساساً بخش صنعت هنوز نتوانسته طعم پژوهش را به خوبی بچشد و دلیل اصلی آن نیز عدم درک صحیح نظام آموزشی از فرآیند پژوهش است و به همین دلیل خروجی قابل لمسی به دست صنعت نرسیده است.

دکتر ضرغامی با اشاره به آفات مدرک‌گرایی در فرآیند آموزش، خاطر نشان کرد: ریل‌گذاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد به سوی کارآفرینی شیفت پیدا کرده و نمودارهای آموزشی نیز به سود فرآیند کارآفرینی دانشجو تغییر وضعیت داده است. اگر تا دیروز دانشجو صرفا برای اشتغال در بازار کار تحصیل می‌کرد، امروز دانشگاه آزاد بر اساس شاخصه‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، در اندیشه تربیت متخصصانی است که خود توان مدیریت یک بنگاه اقتصادی و صنعتی را داشته باشند و بتوانند نفرات مختلفی را تحت پوشش چتر کارآفرینی و اشتغالزایی خود قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا