رونمایی از فولکس واگن مفهومی جدید

به گزارش سیناپرس، فولکس واگن جدید ID Xtreme که در حال حاضر یک طرح مفهومی به شمار می رود، یک خودروی آفرود با نوار نور ال ای دی روی سقف است که بر اساس نسخه  ID 4 GTX ساخته شده است.

این خودرو بسیار قدرتمند بوده و دارای ۳۸۲ اسب بخار افزایش قدرت است که به لطف یک موتور عقب ارتقا یافته و ویرایش های نرم افزاری، تجربه ای دلپذیر از رانندگی را ارائه می دهد. این خودرو همچنین از یک باتری ذخیره نیز استفاده می کند که هنوز مشخص نیست تا چه حد کارآیی داشته و می توان به آن اعتماد کرد.

در این پروژه، فولکس واگن تلاش می کند ID Xtreme قدیمی ID 4 را تغییر کاربری دهد تا ردپای کربن را به حداقل برساند. یک صفحه کفی آلومینیومی برای محافظت از باتری هایی که در زیر کابین در پلت فرم MEB قرار دارند، از این باتری ها در برابر ضربات احتمالی محافظت می کند.

نکته جالب توجه در طراحی خودروی فوق، این است که یک صداساز مخصوص توسعه یافته نیز در محفظه چرخ ها تعبیه شده است تا به ID Xtreme جلوه ای صوتی بدهد. نحوه عملکرد این دستگاه مشخص نیست، اما پیش از این دستگاه مشابهی روی هیوندای کونا EV ، آزمایش شد که صدایی شبیه به خودروهای فرمول 1 تولید کرد.

به گزارش سیناپرس، این فناوری می ‌تواند در خودرو های آینده فولکس‌ واگن  یا در سراسر صنعت برای حفظ ایمنی

عابران پیاده با حفظ صداهای موتور استفاده شود.
گفتنی است ID Xtreme در نمایشگاه ID Treffen در لوکارنو، سوئیس و گردهمایی از طرفداران خط تولید ID که توسط VW پشتیبانی می شود، به نمایش گذاشته شده است.

به اعتقاد کارشناسان، اگر Xtreme اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد، این شرکت توسعه نسخه تولیدی آن در اروپا را آغاز خواهد کرد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا