ساخت دستگاه کشت و برداشت ویروس درون تخم مرغ

مهندس کریم زاده مدیرعامل شرکت فناور الکا پیشرو صنعت امیر مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه زیست فناور رویان (همکار با پارک علم و فناوری البرز)  با اعلام این خبر گفت: دستگاه کشت و برداشت ویروس درون تخم مرغ در ساخت واکسن دام و طیور استفاده دارد.

وی درباره ویژگی های این دستگاه گفت: این دستگاه با توجه به نیاز کشور ساخته شده و برای صنعت دام و طیور کاربرد دارد.
وی افزود: این دستگاه با دقت بسیار بالا ساخته شده و باید گفت، دستگاه با پمپ های پیشرفته ای که ساخته شده با دقت باور نکردنی قادر است با یک صدم سی سی واکسن را برای بحث تولید واکسن در یک تخم مرغ تزریق نماید.

مدیرعامل شرکت فناور الکا پیشرو صنعت امیر  توضیح داد: در این روش شانه های تخم مرغ بصورت اتوماتیک وارد دستگاه شده و با استفاده از سنسور های مخصوص ,  موقعیت حرکت آن بررسی می شود و در ایستگاه مخصوص متوقف خواهد شد تا عملیات تزریق انجام شود که در این قسمت توسط سوزن پانچ دستگاه، سوراخی به قطر یک میلیمتر روی پوسته تخم مرغ به وجود آمده و از داخل این سوزن، سوزن دیگری به قطر هفتاد و پنج صدم میلیمتر وارد تخم مرغ شده و بدون برخورد با جنین وارد مایع دور جنین شده و با دقت بسیار بالا عمیلات تزریق ویروس را انجام می دهد؛ این در حالی است که هیچ گونه آسیبی به جنین موجود در آن وارد نمی شود.

همچنین برای قسمت برداشت ویروس نیز از همین دستگاه استفاده می شود به صورتی که هد های تزریق با هد های مخصوص برداشت جابجا می شوند و این فرآیند بصورت آسان بازشو توسط اپراتور دستگاه انجام می شود.

وی از ساخت نمونه این دستگاه برای شرکت بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: انتظار داریم این دستاورد فناورانه از سوی شرکت های مختلف مورد حمایت قرار بگیرد چرا که این محصول گامی موثر در راستای رفع نیاز کشور در تولید و مصرف واکسن برای صنعت دام و طیور به شمار می رود.

کریم زاده با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور در کشور توسعه خوبی پیدا کرده است اظهار داشت: با حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور در این حوزه می توانیم در تولید و مصرف واکسن نیز هم برای داخل و هم برای کشورهای منطقه حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، پارک علم و فناوری البرز در راستای توسعه ارتباط با بخش صنعت از  فناوران و فعالان برای گسترش فضای تجاری سازی حمایت می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا