اپل، قیمت آیفون 14 را در بازارهای بین‌المللی افزایش داده است

در حالی که اپل سری آیفون 14 را با همان قیمت آیفون 13 در ایالات متحده و چین عرضه می‌کند، قیمت نسل جدید در برخی بازارهای جهان از جمله بریتانیا، استرالیا، ژاپن و آلمان افزایش چشمگیری داشته است.

در بریتانیا و استرالیا این افزایش قیمت نسبت به آیفون 13 تا حدودی کم است. آیفون 14 استاندارد با قیمت 849 پوند در بریتانیا عرضه خواهد شد که 70 پوند (80 دلار) نسبت به مدل قبلی خود بیشتر است. در استرالیا قیمت آیفون 14 استاندارد 50 دلار استرالیا (33 دلار) افزایش پیدا کرده تا با قیمت 1399 دلار استرالیا فروخته شود. قیمت مدل استاندارد در آلمان و ژاپن افزایش بسیار زیادی داشته و به ترتیب 100 یورو (100 دلار) و 21 هزار ین (146 دلار) افزایش یافته است.

در همین حال، قیمت‌ آیفون 14 پرو مکس در بریتانیا به میزان قابل توجهی، 150 پوند (172 دلار) نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

تحلیلگران برای افزایش قیمت آیفون 14 در این بازارها، به سه عامل اصلی اشاره کرده‌اند: افزایش هزینه قطعات، تورم و تغییر نرخ ارز. ین ژاپن و پوند انگلیس، به‌ویژه اخیرا کاهش بی‌سابقه‌ای را در برابر دلار آمریکا تجربه کرده‌اند. بازارهای ایالات متحده و چین تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار نگرفته‌اند، زیرا اپل می‌خواهد تقاضای زیاد گوشی‌های جدید در بزرگترین بازارهای سخت‌افزاری خود را حفظ کند.

دستگاه مهم دیگری که با مشکلات مشابهی مواجه شده، پلی استیشن 5 است. ماه گذشته سونی از افزایش قیمت کنسول جدید خود در اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا، مکزیک، ژاپن و چین خبر داد و از تورم و افزایش هزینه قطعات به عنوان دلایل اصلی این امر یاد کرد. مانند اپل، سونی نیز قیمت محصول خود را در ایالات متحده حفظ کرد.

مشخص نیست که رقبای آیفون مانند گلکسی سامسونگ یا گوگل پیکسل چه واکنشی نسبت به افزایش قیمت اپل خواهند داشت. این احتمال وجود دارد که آن‌ها نیز در ادامه قیمت دستگاه‌های خود را افزایش دهند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا