شناسایی سلول ایمنی که تومورهای سرطان مثانه را از بین می برد

به گزارش سیناپرس، محققان سیستم بهداشتی کوه سینا، در مطالعه اخیر خود، مکانیسمی را که سلول های سرطانی مثانه از طریق آن حملات سیستم ایمنی را خنثی می کنند، مورد بررسی قرار داده اند. یافته های این تحقیق، می تواند به یک گزینه درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان مثانه منجر شود.

زمانی که افراد به سرطان مبتلا می ‌شوند، نوعی از سلول‌ های ایمنی به نام سلول های کشنده طبیعی، برای از بین بردن سلول‌ های تومور وارد عمل می ‌شوند.

به گزارش سیناپرس، با این حال، اغلب سلول های تومور، حملات سلول های کشنده طبیعی را خنثی می کنند. محققان کوه سینا گزارش داده اند که زیرمجموعه ‌ای از سلول ‌های CD8 T با استراتژی های فرار از تومور، راهکاری را برای کاهش توانایی سلول‌ های تومور در مبارزه با آن ها، ارائه می ‌دهند.

محققان نشان داده اند: می ‌توان سلول ‌های CD8 T را وادار کرد تا مولکولی به نام NKG2A را در سطح خود بیان کنند که به آن ‌ها اجازه می ‌دهد مشابه سلول‌ های کشنده طبیعی، رفتار کنند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، مطالعه اخیر نشان داده است که NKG2A میزان پاسخگویی به یک ایمونوتراپی به نام بازدارنده ایست بازرسی PD-L1، برای مبارزه با سرطان را ارتقا می بخشد.

پژوهشگران همچنین دریافته اند: تومورها می‌ توانند بیان پروتئینی به نام HLA-E را روی سطح خود حفظ کنند که می ‌تواند در برابر سلول ‌های T مقاومت کند. HLA-E به مولکول NKG2A متصل شده و توانایی سلول ‌های T برای حمله را غیرفعال می‌ کند. به گزارش سیناپرس، به گفته محققان، ایمونوتراپی که به طور خاص محور HLA-E/NKG2A را هدف قرار دهد، می تواند راهی موثر برای مبارزه با سرطان در این بیماران باشد.

دانشمندان اظهار داشته اند: یافته های ما نشان داده است، آنتی ‌بادی‌ هایی که هم NKG2A و هم PD-L1 را مهار می ‌کنند، می ‌توانند یک استراتژی درمانی مؤثرتر برای بیمارانی باشند که تومورهای سرطان مثانه آن ها دارای سطوح بالایی از سلول ‌هایCD8 T ، HLA-E، و NKG2A مثبت، هستند.

در این مقاله، ما نشان داده ایم که نحوه پاسخ به مهار PD-L1 در بیماران مبتلا به سرطان مثانه، تحت ‌تاثیر یک محور ایست بازرسی ایمنی فرعی است، که اخیراً در سایر سرطان ها نیز شناسایی شده است: NKG2A-HLA-E.به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقاتی در مجله Cancer Cell منتشر شده اند.