کاشت برنج هیبریدی غول پیکر

به گزارش سیناپرس، گیاه برنج به طور عادی نیازمند توجه و مراقبت زیادی بوده و نسبت به سایر محصولات کشاورزی، آب زیادتری می خواهد.

از سوی دیگر برنج را می توان پایه اصلی سبد غذایی و سفره بسیاری از مردم جهان دانست. به همین دلیل محققان چینی در تلاش هستند نوع جدیدی از این گیاه تولید کنند که محصول بیشتری داده، آب کمتری نیازداشته باشد و مقاومت بهتری ارائه کند.

در حال حاضر نخستین نمونه برنج هیبریدی غول پیکر فوق، در روستای دونگ بای ژوانگ در شمال تیان جین چین، در مرحله نهایی پر کردن دانه است. کاشت آزمایشی این برنج در بیش از شش و نیم  هکتار از شالیزارهای منطقه انجام شده و انتظار نخستین محصول آماده جهت برداشت، تا یک ماه دیگر یعنی در اکتبر برسد.

به گزارش سیناپرس، پیش از این هیچ گونه برنج هیبریدی غول پیکری در شمال چین کشت نشده بود، اگرچه کاشت گونه های مشابه در برخی از شه رهای جنوب این کشور موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش سیناپرس، برنج هیبریدی غول پیکر می تواند بین یک متر و هشتاد سانتیمتر تا دو متر و بیست سانتی متر رشد کند. این محصول جدید در مقایسه با برنج هیبریدی معمولی، عملکردی بالاتر، تحمل به خشکی و مقاومت بهتر در برابر بیماری و کمبود آب دارد.

مترجم: رقیه رضایی
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا