انتخاب رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران به عنوان عضو هیئت اجرایی سیموست

شورای بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری هر سال مجمع سالانه خود را در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌کند که چهل و نهمین دوره آن در سال 2022 در کشور جمهوری چک برگزار شد.  

براساس این گزارش، در این نشست با میزبانی شهر پراگ، انتخابات بورد اجرایی شورای بین‌المللی موزه‌های علوم و فناوری برگزار و دکتر سیف‌اله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران با کسب آرا به مدت چهار سال به عنوان عضو جدید هیئت اجرایی سیموست انتخاب شد.

شایان ذکر است، جلیلی در این نشست بین‌المللی، گزارشی از چهل و هشتمین نشست سیموست که به میزبانی موزه علوم و فناوری ایران در سال 2021 در تهران برگزار شد، ارائه داد و کتابچه گزارش سیموست 2021 تهران نیز به شرکت‌کنندگان اعطا شد. همچنین مقاله‌ وی در خصوص موزه‌های دانشگاهی ایران در کمیته یومک (موزه‌های دانشگاهی جهان) به صورت پوستر ارائه شد.

گفتنی است، هر یک از کمیته‏های شورای بین‏المللی موزه‏ها (ICOM) طیف خاصی از موزه‏ها را تحت پوشش قرار می‏دهد. در این میان سیموست (CIMUSET) کمیته بین‏المللی موزه‏ها و مجموعه‏های علوم و فناوری است که فعالیتش نه تنها در زمینه موزه‏های علوم و فناوری سنتی و تاریخی است، بلکه ساینس سنترهای فعلی که به ترویج و توسعه علم و فناوری میان اقشار جامعه به‌ویژه کودکان در سراسر جهان می پردازد، را نیز در بر می‏گیرد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا