اینترنت کوانتومی در راه است

سیناپرس: شبکه های کوانتومی از ویژگی مهمی برخوردارند: آنها بسیار امن هستند اما مشکل اینجاست که تاکنون توسعه این دست از شبکه ها تنها در فواصل کوتاه امکانپذیر بوده است. درحقیقت توسعه اینترنت یا همان شبکه کوانتومی، شاهکاری بزرگ به نظر می آید که تحقق آن به این راحتی ها میسر نخواهد بود. اکنون گروهی از محققان در ژاپن به این باور رسیده اند که برای تحقق چنین اینترنتی ارسال داده ها توسط کشتی های حامل کانتینر راه حلی قابل اطمینان خواهد بود.

سیمون دویت از دانشگاه توکیو و همکارانش معتقدند برای تحقق این ایده به دستگاههایی موسوم به تکرارکننده های کوانتومی نیاز است اما تاکنون کسی نمی دانسته که چگونه آنها را می توان ساخت.

این محققان مدعی شده اند که با قرار دادن این تکرارکننده ها در بستر دریا می توان این چالش بزرگ را برطرف کرد و به تبع آن نوعی از اینترنت کوانتومی بین المللی را طراحی و ارایه کرد.

اما نقش کشتی های حامل کانتینر چیست؟ این کشتی ها بیت های کوانتومی را در سراسر اقیانوس ها حمل می کنند و درحقیقت در نقش رابط سرورها در فواصل دور عمل می کنند. گرچه در ظاهر به نظر می رسد که این شیوه برای انتقال داده ها چندان سریع نباشد اما در دنیای امن کوانتوم قابل قبول است.

درحال حاضر فناوری مورد نیاز برای ذخیره سازی بیت های کوانتومی وجود ندارد اما گروههای زیادی در سراسر جهان وجود دارند که به سختی تلاش می کنند هارد درایوهای مختلف کوانتومی تولید کنند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا