پیشرفت در حوزه های سلامت، انرژی و صنایع غذایی

به گزارش سیناپرس، معادله جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه بریستول طراحی شده است، مدل سازی دقیق حرکت انتشاری از طریق مواد نفوذپذیر را برای اولین بار، ممکن می سازد. این کشف، پیشرفت مهمی در نمایش حرکت برای طیف وسیعی از موجودات، از ذرات میکروسکوپی و موجودات طبیعی گرفته تا دستگاه ‌های ساخت بشر محسوب می شود.

تا به حال، دانشمندان برای بررسی حرکت ذرات از طریق مواد متخلخل مانند بافت ‌های بیولوژیکی، پلیمرها و سنگ ‌های مختلف، مجبور بودند به تقریب‌ ها یا دیدگاه ‌های ناقص تکیه کنند. به گزارش سیناپرس، اما یافته های جدید محققان انگلیسی، تکنیک جدیدی را ارائه می دهد که فرصت های هیجان انگیزی را در زمینه های سلامت، انرژی و صنایع غذایی فراهم می سازد.

به گفته محققان، کشف جدید، یک گام اساسی رو به جلو در مطالعه انتشار، از زمان تحقیقات انیشتین و اسمولوچوفسکی است.

پژوهشگران افزوده اند: پیش از این، نمایش حرکت در محیط‌ های پراکنده، با اجسامی که مانع حرکت می ‌شوند، که با عنوان موانع نفوذپذیر نیز شناخته می ‌شوند، محدود بوده است. با حل این مشکل، راه برای پیشرفت‌ های هیجان ‌انگیزی در حوزه‌ های مختلف هموار خواهد شد، زیرا حیوانات، موجودات سلولی و انسان به طور معمول با موانع نفوذپذیر مواجه می‌ شوند.

تحقیقات بیشتری برای استفاده از این ابزار ریاضی در کاربردهای تجربی مورد نیاز است، که می تواند محصولات و خدمات را بهبود بخشد.

محققان اضافه کردند: کشف ما همچنین می ‌تواند نمایش دقیق ‌تری از انتشار هوا در مواد بسته ‌بندی مواد غذایی ارائه دهد و به تعیین عمر مفید و خطر آلودگی، کمک کند. علاوه بر این، کمی کردن رفتار حیوانات جستجوگر در تعامل با موانع ماکروسکوپی، مانند حصارها و جاده‌ ها، می ‌تواند پیش ‌بینی ‌های بهتری در رابطه با پیامدهای تغییرات آب و هوایی، ارائه دهد.

پژوهشگران اظهار داشته اند، این کشف اخیر، گام مهمی رو به جلو در بهبود درک ما از تمام اشکال حرکت، که در مجموع ریاضیات حرکت نامیده می شود، محسوب می شود و از کاربردهای هیجان انگیز زیادی برخوردار است.

به گزارش سیناپرس، نتایج تحقیقاتی در مجله Physical Review Research منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا