نگاهی به نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرهنگ در چین

به گزارش سیناپرس، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و فرهنگ (CIFTIS) ۲۰۲۲ در پکن، پایتخت این کشور آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه از روز چهارم سپتامبر برابر با یکشنبه سیزدهم شهریور شروع به کار کرده و نمایندگان کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

این نمایشگاه در سالن خدمات فرهنگی و گردشگری در پارک شوگانگ برگذار شده و حوزه های مختلف گردشگری، فرهنگ و هنر را پوشش داده و عنوان می شود تلاش اصلی برگذار کنندگان این نمایشگاه، تلفیق فرهنگ و فناوری و آشنا کردن مردم جهان با فرهنگ های مختلف است.

این نمایشگاه در شاخه های متنوع و متعددی فعالیت کرده و در بخش فرهنگ غذایی آن، مجموعه Quanjude، یکی از شناخته شده ترین رستوران های زنجیره ایُ غذاهای سنتی چینی از جمله  اردک کبابی را معرفی و تهیه می کند.
در بخش فناوری های مدرن، بازدیدکنندگان می توانند از سورتمه های مبتنی بر واقعیت مجازی دیدن کرده و تجربه ای شگفت انگیز کسب کنند. ا

انواع صفحه نمایش سه بعدی، سینمای 8K با کیفیت بالا و منطقه هنر دیجیتال به روشی فراگیر از جمله سایر فناوری های مدرن در خدمت گردشگری و سنعت تفریحات هستند که در این نمایشگاه ارائه شده است.

به گزارش سیناپرس، در بخش گردشگری و فرهنگ همچنین به آثار تاریخی و صنایع دستی نیز توجه خاصی شده و تلاش می شود پیوند مستحکمی در این حوزه ها با دنیای فناوری ایجاد شود.

برای نمونه انواع کتاب و محصولات فرهنگی سنتی با مضمون اپرای قدیمی چین در نمایشگاه فوق عرضه می شود. ساخت نسخه دیجیتالی کاخ تابستانی قدیمی که به پارک یوانمینگیوان نیز معروف است، یکی از جالب توجه ترین بخش های این نمایشگاه به شمار می رود که به کمک آن افراد می توانند بازدیدی مجازی و دقیق از یک اثر تاریخی داشته باشند.

در حاشیه این نمایشگاه تلاش شده است اسباب بازی ها و مصنوعات سنتی نیز معرفی شده و برای نمونه کودکان می توانند در بخشی مجزا، با  اسباب بازی هایی بر اساس Sunmao یا مفاصل چینی، یک روش سنتی چینی برای اتصال چوب بازی کنند.

در خاتمه گفتنی است، کشورهای مختلف جهان در این رویداد مهم بین المللی حضور داشته و محصولات بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ نیز در این محل به نمایش گذاشته شده است. در این گزارش تصویری شاهد بخش های مختلف این نمایشگاه هستید.

مترجم: زهرا همراز
منبع: english.news.cn
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا