گزارش تصویری از کشتی های غرق شده قرن نوزدهم از دیدگاه باستان شناسی

خلیج دریاچه تاندر هورن (Lake Huron’s Thunder Bay)  که در وسط سیستم آبراه دریاچه های بزرگ شمال امریکا واقع شده بستری از کشتی های غرق شده قرن نوزدهم است.

پژوهشگران، این محل از دریاها را برای انجام کاوش های باستان شناسی زیر آب در نظر گرفتند . باستان شناسان زیر آب در پی بررسی های خود کشتی های مختلفی که در قرن نوزدهم میلادی بر اساس حوادث مختلف غرق شده بودند را در این منطقه شناسایی  و مطالعات خود را  آغاز  کردند.

باستان شناسی زیرآب به صورت سیستماتیک به مطالعه زندگی، رفتار و فعالیت‌های گذشته بشری می ‌پردازد و شواهد مادی بر جا مانده از فرهنگ‌ های بشری  که در محیط‌ های زیرآ ب یا مغروق کشف شده اند را مورد بازبینی و بررسی قرار می‌ دهد. این مدارک و شواهد ممکن است از سطح بستر آب های شیرین یا آب های شور به دست بیایند. سایت‌ های باستان شناسی زیرآب به طور معمول می توانند حاوی بقایایی از کشتی‌ ها ، قایق‌ها ، شناورها ، هواپیماهای جنگی غرق شده و بقایایی از ساختمان‌هایی که در آب‌ های مقدس یا در کل در آب‌ ها ساخته شده‌اند ، باشد.

قابل توجه است که این بررسی ها بخش مهمی از تاریخ حمل و نقل دریاها و صنعتی شدن قاره امریکا را پوشش داده و مشخص می کند.