شکوفایی استعدادهای نوآورانه دانشجویان حوزه گردشگری

دکتر حامد بخشی، عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه شناسی گردشگری پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی در گفتگو با سیناپرس گفت: استارتاپ ویکند با موضوع" گردشگری، تکنولوژی های جدید و نسل های آینده" به منظور شناخت و حمایت از ایده های نو و جذاب در حوزه گردشگری با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه مون پلیه فرانسه، پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی، ششم و هفتم دسامبر2022 (پانزدهم و شانزدهم آذر) برگزار می شود.

این دکترای جامعه شناسی به اهمیت برگزاری این استارتاپ پرداخت و افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این استارتاپ، شکوفایی استعداد دانشجویان و ترغیب و تشویق آنها در مسیر خلاقیت و نوآوری است.

وی خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای استعدادهای متنوعی وجود دارد. در حال حاضر جامعه با ابزارهای اجتماعی که دارد مانند پاداش و تنبیه می تواند این استعدادها را جهت دهد و باعث شکوفایی یا مانع رشد و بالندگی آنها شود.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین استارتاپی کمک می کند تا استعدادهایی که به کار توسعه کشور(به طور کلی) و توسعه گردشگری( به طور اخص) می آیند، فعال تر و شکوفاتر شوند به همین دلیل امروزه چنین استارتاپ هایی در سراسر جهان برگزار می شود.

وی درباره روند برگزاری این مسابقه اظهارداشت: این مسابقه دارای سه مرحله است. در مرحله اول، دانشجویان مقاطع تحصیلی حوزه گردشگری می توانند به صورت تیمی  وقت دارند تا از 10شهریور تا نهم مهر (اول اکتبر) ایده ها و پروپوزال های خودشان را به زبان انگلیسی شرح دهند و طرح پیشنهادی شان را به کمیته علمی ارسال کنند.

در مرحله دوم، طرح های پیشنهادی و ارسالی مورد داوری داوران قرار می گیرد و سپس 10 طرح برتر انتخاب خواهد شد. در مرحله سوم نیز 10 تیم برتر برای برگزاری مسابقه دو روزه در دانشگاه علم و فرهنگ انتخاب می شوند و با یکدیگر به رقابت می پردازند. در پایان نیز تیم های اول تا سوم برگزیده می شوند.

وی درباره جوایز این مسابقه نیز به سیناپرس گفت: تیم برنده به مدت یک هفته برای فراگیری و شرکت در دوره دانش افزایی و آشنایی با شرایط راه اندازی کسب و کارهای خلاق و دانش بنیان به فرانسه اعزام می شود. همچنین برای تیم های دوم و سوم نیز جوایزی از سوی دانشگاه علم و فرهنگ و اسپانسرها در نظر گرفته شده که در پایان مسابقه به آنها اهدا می شود.

گفتنی است،علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://tsw.usc.ac.ir/ مراجعه کنند.

گفتگو: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا