شناسایی جسد یک زن خون آشام از قرن هفدهم

به گزارش سیناپرس، تیمی از باستان شناسان لهستانی در کاوش های جدید خود موفق به شناسایی اسکلت زنی شده اند که به باور مردم قرن هفدهم، خون آشام بوده و به همین دلیل در هنگام دفن، یک داس روی گردن وی قرار گرفته بود تا در هنگام بلند شدن از قبر، سرش بریده شود.

در قرن هفدهم میلادی، مردم شرق اروپا از این روش برای جلوگیری از بازگشت خون آشام ها به زندگی استفاده می کردند. گفتنی است جسد این زن در حین کاوش های باستان شناسی در روستای پین در جنوب شرقی لهستان پیدا شد.

باستان شناسان تیم مطالعاتی فوق، این نظریه را مطرح کردند که قفل عجیب و تله و موقعیت داس راهی برای نگه داشتن زن در قبر او در صورت تلاش وی برای بلند شدن است.

به گزارش سیناپرس، پروفسور داریوش پولینسکی، سرپرست تیم کاوش در این منطقه، از دانشگاه نیکلاس کوپرنیک در شهر مجاور تورون، درباره تدفین فوق گفت که عناصر عجیب دفن با باورهای فرهنگی مردم این منطقه برای دفاع در برابر بازگشت مردگان مطابقت دارد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: از جمله راه‌ کارهای محافظت در برابر بازگشت مردگان می‌ توان به بریدن سر یا پاها، قرار دادن متوفی به عمودی در زمین به نحوی که سرش رو به پایین باشد و همچنین سوزاندن و له کردن جسد اشاره کرد.

به گزارش سیناپرس، در این روش تدفین داس را صاف روی گردن مرده نمی ‌گذاشتند بلکه این تیغه بسیار تیز، به گونه ‌ای روی گردن فرد متوفی قرار می گرفت که اگر وی می ‌خواست بلند شود، به احتمال زیاد سرش بریده شده و یا به شدت زخمی می ‌شد.

گفتنی است در سال ۲۰۱۶ در کشور بلغارستان نیز باستان شناسان یک خون آشام متعلق به قرن سیزدهم را در منطقه Perperikon، یک مکان باستانی تراکیا در جنوب این کشور کشف کردند.

بر اساس گزارش فوق، یک میله آهنی روی سینه این مرد ۴۰ ساله کوبیده شده بود تا جسد قادر به بیدار شدن و بازگشت به زندگی و ایجاد مزاحمت برای زنده ها نباشد. نکته جالب توجه دیگر، این است که در تدفین فوق، پای چپ جسد نیز بریده شده و در کنار آن قرار گرفته بود.

به گزارش سیناپرس، نیکلای اووچاروف، باستان شناس مسئول حفاری جدید این زن خون آشام در لهستان در این رابطه گفت: ما شکی نداریم که بار دیگر شاهد برگزاری مراسم ندفینی بر اساس فرهنگ  ضد خون آشام ها هستیم.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: dailystar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا