چگونه می توان در نام گذاری سیارات جدید مشارکت کرد؟

در گذشته اگر سیاره ای کشف می شد نام گذاری آن بر عهده ستاره شناس کاشف آن سیاره بود. این کار برای آن ستاره شناس افتخار بزرگی محسوب می شد. اما امروزه تعداد سیاراتی که کشف می شوند بسیار بیش تر از گذشته است و نام گذاری آنها نیز سخت تر شده است.

تا کنون بیش از یک هزار سیاره خارج از منظومه شمسی توسط دانشمندان به تایید رسیده است. البته ممکن است که هنوز 3 هزار سیاره تایید نشده دیگر هم وجود داشته باشد. سازمان IAU مایل است که این سیارات به جای اسم هایی عجیب و نامانوس نظیر NGC 4349 No 127 b  اسم های معنا داری داشته باشند که الهام بخش شگفتی کیهانی و عظمت این سیارات باشد.

به این منظور این سازمان رقابتی را ایجاد کرده که از این سه شنبه آغاز شده و تا 31 اکتبر (دو ماه و نیم دیگر) ادامه خواهد داشت. برای انجام این کار یک وب سایت ویژه طراحی شده است که با ورود به این سایت می توانید درباره اسم 32 سیاره ای که در طول 25 سال گذشته کشف شده است نظر دهید.

به منظور حفظ نظم این سایت همچنین اطمینان بیش تر از درست بودن نتیجه این رای گیری اینترنتی سازمان IAU اسامی خاصی را از پیش برای کاربران تعیین کرده است که از میان آن ها می توان برای هر سیاره تنها یک اسم را برگزید. این نام ها برگرفته از نام های فلاسفه، خدایان اساطیری و مراجع عملی تخیلی هستند.

برای شرکت در این رای گیری نیازی به ثبت نام در سایت نخواهید داشت ولی باید به یاد داشته باشید که هر کامپیوتر تنها یک بار امکان رای دادن خواهد داشت. هم چنین رای داده شده به هیچ عنوان قابل تغییر نخواهد بود.

برای مشارکت در این پروژه می توانید بر روی این جمله کلیک کنید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. همانطور که در انتهای متن آمده
    برای مشارکت در این پروژه می توانید بر روی “جمله آخر “کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا