ارتقای رتبه ایران در تولید پژوهش های سلامت

به گزارش سیناپرس، دکتر بهرام عین اللهی همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در دیدار معاون و مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اظهار داشت: برنامه 6 ماه آینده معاونت تحقیقات و فناوری با هدف ارتقای کمی و کیفی وضعیت پژوهش تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش های کاربردی و محصول محور می بایست بین دانشگاه های علوم پزشکی، رقابت برای پیشرفت ایجاد شود، افزود: باید شاخص های ارتقای وضعیت پژوهش دانشگاه ها را تدوین کنیم چراکه اگر دانشگاهی در حوزه تحقیقات و فناوری فعال نباشد، ابتر است. ارزیابی منظم و دوره ای دانشگاه ها نیز ضروری است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید ارتباطات بین المللی با کشورها و سازمانهای بین المللی را بر اساس دیپلماسی سلامت، تقویت کنیم که در این زمینه، برگزاری کنفرانس های علمی مشترک با سایر کشورها و دعوت از صاحبنظران برتر جهان، به تعامل و تبادل تجارب علمی کمک می کند.

دکتر عین اللهی با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت کتابخانه ها در کشور، گفت: کتابخانه، موتور اصلی پژوهش و ابزار محققان و اساتید برای انجام پژوهش است که باید وضعیت آنها از نظر تقویت کتابخانه الکترونیک و دستیابی به مقالات و آثار علمی در جهان بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: باید طرحی برای احیای کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی تهیه و شاخصی در اعتباربخشی این دانشگاه ها، در نظر گرفته شود. برای رسیدن به پیشرفت و مرجعیت علمی، باید زیرساخت های مورد نیاز از جمله کتابخانه ها وضعیت مطلوبی داشته باشند.

وزیر بهداشت بر لزوم رتبه بندی مراکز تحقیقاتی تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است ارزیابی مستمر مراکز تحقیقاتی و تاکید بر محصول محور بودن آنها، مورد توجه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باشد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا