شناسایی دارویی برای درمان آبله میمونی

به گزارش سیناپرس، شیوع آبله میمون در تابستان سال جاری توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام شد. تاکنون بیش از ۴۱ هزار مورد ابتلا به آبله میمون از ۹۶ کشور تایید شده است که ایالات متحده بیشترین تعداد را گزارش کرده است و پس از آن اسپانیا، برزیل و آلمان قرار دارند. با این حال، این گزارش حاکی از کاهش موارد جدید در هفته گذشته بود و این کاهش به ترکیبی از اقدامات موثر بهداشت عمومی، تغییر رفتار و واکسیناسیون کمک کرد. در حال حاضر، واکسن ها و داروهایی که برای پیشگیری یا درمان آبله استفاده می شود، برای مقابله با عفونت آبله میمونی استفاده می شود.

در همین حال، محققان دانشگاه کالیفرنیا پیشنهاد کرده اند که داروی موسوم به Tecovirimat  ممکن است یک درمان ایمن و موثر برای عفونت های آبله میمون باشد. تکوویریمات یک داروی ضد ویروسی است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان آبله تایید شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نیز اخیراً استفاده از تکوویریمات را برای درمان افراد مبتلا به عفونت‌های ارتوپاکس ویروس، از جمله آبله میمونی، مجاز کرده است.

طی یک مطالعه پژوهشی، داروی تکوویریمات به ۲۵ بیمار مبتلا به آبله میمون داده شد. گزارش تحقیقاتی آنها که در JAMA منتشر شد، نشان می دهد که به نظر می رسد تکوویریمات برای درمان علائم آبله میمونی و ضایعات پوستی ایمن و موثر است.
به گزارش سیناپرس، در بیشتر موارد عفونت آبله میمونی، علائم در عرض دو الی چهار هفته برطرف می شوند، اما برخی از بیماران ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند. علائم مرتبط با آبله میمونی شامل ضایعات پوستی دردناک، تب، خستگی، گلو درد، لرز، کمر درد، درد عضلانی، حالت تهوع و اسهال است.
در این مطالعه، درمان خوراکی تکوویریمات به ۲۵ بیمار آبله میمون که ضایعات پوستی در قسمت‌ های مختلف بدن از جمله صورت و ناحیه تناسلی داشتند، داده شد. بیماران بین ۳ ژوئن تا ۱۳ آگوست ۲۰۲۲ در مرکز پزشکی UC Davis بستری شدند. این دارو هر ۸ یا ۱۲ ساعت، ظرف ۳۰ دقیقه پس از یک وعده غذایی پرچرب به آنها داده شد.

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش منتشر شده در این رابطه، درمان با تکوویریمات به مدت دو هفته ادامه یافته و همه بیماران درمان خود را به خوبی تحمل کردند. حدود ۴۰ درصد از بیماران تا روز هفتم شاهد بهبود  ضایعات بوده و تا روز ۲۱ پس از شروع درمان، ۹۲ درصد آنها بهبود یافته و دردی را تجربه نکردند.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا