پیش بینی سرطان روده بزرگ به کمک هوش مصنوعی

به گزارش سیناپرس، محققان کلینیک مایو با استفاده از هوش مصنوعی (AI) ، الگوریتمی را توسعه داده اند که قادر به بهبود پیش بینی خطر عود سرطان روده بزرگ است. سرطان روده بزرگ یکی از شایع ترین انواع سرطان در جهان می باشد.

پژوهشگران، یک الگوریتم تقسیم بندی یادگیری عمیق به نام Quantcrc، را برای شناسایی مناطق مختلف در داخل تومورها با استفاده از نزدیک به 6،500 تصویر اسلاید دیجیتال، توسعه داده اند.

محققان توضیح داده اند، QuantCRC می تواند مناطق مختلف موجود در تومور را شناسایی کرده و داده های کمی را از این مناطق استخراج کند. این الگوریتم یک تصویر را به مجموعه ای از اعداد که منحصر به آن تومور است تبدیل می کند. به گزارش سیناپرس، تعداد زیادی از تومورهایی که ما مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم به ما این امکان را می دهد که بفهمیم کدام ویژگی ها، پیش بینی کننده رفتار تومور در آینده است. اکنون می توانیم آنچه که آموخته ایم را در موارد جدید سرطان روده بزرگ اعمال کرده و رفتار تومور را پیش بینی کنیم.

به گزارش سیناپرس، به عنوان مثال ، این الگوریتم، می تواند زیر مجموعه ای از بیمارانی را که احتمال عود سرطان در آن ها کم است و ممکن است نیازی به دریافت شیمی درمانی نداشته باشند، را شناسایی کند. همچنین می تواند به شناسایی آن دسته از بیماران در معرض خطر زیاد عود کمک کند که ممکن است از درمان فشرده تر یا پیگیری مداوم بهره مند شود.

محققان امیدوارند که یافته های این مطالعه برای بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ، آسیب شناسان و انکولوژیست هایی که سرطان روده بزرگ را درمان می کنند، ارزشمند باشد.

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعه در مجله Gastroenterology منتشر شده است.