همکاری روسیه و فرانسه در حوزه پژوهش های فضایی

به گزارش سیناپرس، اولگ کوربلیوف، رئیس بخش فیزیک سیاره‌ای آکادمی علوم روسیه و معاون این مرکز در پروژه ExoMars می ‌گوید متخصصان موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه  قصد دارند همکاری خود را با فرانسه ادامه دهند.

کورابیلوف در این رابطه گفت: ما بدون توجه به  شرایط سیاسی، بههمکاری علمی خود با فرانسوی ها ادامه خواهیم داد. شرایط سیاسی همه چیز را از تحت تاثیر قرار می دهد، اما ما تا جایی که ممکن است، مشارکت علمی را حفظ خواهیم کرد.
پیش از این، رسانه ‌ها گزارش دادند که فرانسه طرح ‌هایی را برای توسعه مشترک ابزار بررسی جو برای فضا پیمایی که هند قصد دارد به سمت زهره پرتاب کند، رد کرده است. برخی از اجزای این عملیات قرار بود فرانسوی باشد.

کوربلوف در این رابطه گفت: ما امیدواریم که همه موارد مرتبط با فعالیت فضایی هند انجام شده و به هیچ دلیلی لغو نشود. ما همچنین می ‌خواهیم امیدوار باشیم که این امر به ‌سرعت اتفاق بیفتد و ما بتوانیم سازه های مورد نیاز این عملیات را تولید کنیم .

fه گزارش سیناپرس، بحث مطالعات فضایی ارتباطی با سیاست نداشته و باید در نظر داشت پنجره پرتاب فضاپیما به سمت زهره به شدت محدود است. ماموریت هندی برای پرتاب در دسامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است و قرار است این فضاپیما در سال ۲۰۲۵ وارد مدار زهره شود.

به گفته کارشناسان فضایی روسیه،  زمانی که زمین و زهره به یکدیگر نزدیک می شوند ، سفر به حداقل سوخت نیاز دارد و باید در این بازه زمانی اقدام به انجام عملیات فوق کرد.  پنجره فرصت بعدی هفت سال دیگر – در سال ۲۰۳۱ ایجاد می شود.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا