با 20 دقیقه ورزش در روز، از شر کووید 19 خلاص شوید

به گزارش سیناپرس، نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهند که فعالیت بدنی منظم در افراد، با کاهش خطر ابتلا به عفونت کووید 19 و یا حداقل بروز شدت های پایین تر آن مرتبط است. 

بر اساس این تجزیه و تحلیل علمی که با مشارکت دانشگاه UPNA اسپانیا انجام شده است، فعالیت بدنی هفتگی 150 دقیقه با شدت متوسط یا 75 دقیقه با شدت بالا، بهترین محافظت را در این خصوص ارائه می دهد.

تحقیقات قبلی نشان داده بودند که فعالیت بدنی به طور کلی می‌تواند خطر عفونت و شدت بیماری های تنفسی را کاهش دهد که بخشی از آن، به دلیل قابلیت چنین فعالیت هایی در تقویت سیستم ایمنی بدن است.

محققان بین الملل برای بررس این موضوع با محوریت بیماری عالم گیر کووید 19، سه پایگاه داده اصلی تحقیقاتی را برای مطالعات مرتبط منتشر شده بین نوامبر 2019 و مارس 2022 جستجو کردند. مطالعات منتخب آن ها، شامل تحقیقاتی روی نزدیک به 2 میلیون فرد بزرگسال بود که دارای میانگین سنی 53 سال بودند.به گزارش سیناپرس، بیشتر این مطالعات، مشاهده ای بوده و در کشورهای کره جنوبی، انگلستان، ایران، کانادا، بریتانیا، اسپانیا، برزیل، فلسطین، آفریقای جنوبی و سوئد انجام شده بودند.

تجزیه و تحلیل های این تحقیق نشان داد افرادی که فعالیت بدنی منظم را در برنامه هفتگی خود قرار داده بودند، 11 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به SARS-CoV-2، ویروس مسئول کووید 19 بودند.

به گزارش سیناپرس، همچنین بر اساس این یافته ها، خطر بستری شدن در بیمارستان 36 درصد، خطر ابتلا به نوع بیماری شدید بیماری فوق 44 درصد و خطر مرگ ناشی از آن نیز 43 درصد کمتر از افراد غیرفعال بود.

به گفته مجریان این تحقیق، توضیحات بیولوژیکی قابل قبولی برای آن چه ما یافته ایم وجود دارد. برای مثال ورزش منظم با شدت متوسط می تواند به تقویت پاسخ های ضد التهابی بدن و همچنین تناسب فعالیت اندام های قلبی، تنفسی و عضلانی کمک کند و همه این ها، اثرات مفیدی بر عدم ابتلا به کووید 19 یا کاهش شدت آن دارند.

آن ها می گویند: یافته های ما اثرات محافظتی درگیر شدن در فعالیت بدنی کافی را به عنوان یک استراتژی بهداشت عمومی، با مزایای بالقوه برای کاهش خطر ابتلا به بیماری موذی کووید 19 برجسته می کنند.

به گزارش سیناپرس، این یافته ها که با تجزیه و تحلیل داده های تلفیقی مستخرج از شواهد موجود علمی به دست آمده اند، در مجله British Journal of Sports Medicine منتشر شده اند.

ترجمه: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا