ضرورت استفاده از توان منطقه‌ای برای توسعه استان‌ مازندران

 سورنا ستاری امروز در آیین‌ امضای قرارداد اجرای «طرح ملی کلان تولید انبوه قزل‌آلای عاری از بیماری» که صبح امروز با حضور وی و استاندار مازندران صورت گرفت، با تاکید بر این که باید از وجود جوانان با استعداد استان مازندران نهایت استفاده را برد، بیان کرد: با وجود دانشجویان مستعد در مازندران باید اولویت توسعه‌ای استان، مزایا و سنت‌های موجود در منطقه باشد.

ستاری با اشاره به این که استان مازندران با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای پتانسیل‌های بالایی است، عنوان کرد: حل مشکلات این استان از طریق عقل و دانش صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکرد جدید استفاده از تکنولوژی وارد عرصه اقتصادی کشور شدند، بیان کرد: این شرکت‌ها به منظور توسعه بازار به حمایت از شرکت‌های فناوری حوزه اطلاعات کشور با امکانات بسیار فعالیت می‌کنند.

معاون علمی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکلات در ساماندهی زباله و مسائل زیست محیطی آمادگی دارند، گفت: در این زمینه باید بخش خصوصی فعال شده و دولت به حمایت از این انبوه‌سازان بپردازند.

ستاری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح کلان ملی تولید انبوه قزل‌آلای عاری از بیماری و جلوگیری از نابودی ماهیان سردآبی و پرورشی افزود: شرکت‌های دانش بنیان تلاش می‌کنند مشکلات موجود در زمینه بیماری‌های ماهیان را مرتفع کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان یکی از بزرگترین معضلات کشور را مشکلات اقتصادی بخش صنعت بیان کرد و افزود: با ایجاد کارآفرینی و نگاه تجاری می‌توان به رفع مشکلات این بخش اقدام کرد.ستاری با اشاره به این که دولت باید برای رفع مشکلات صنعت با نگاهی ویژه وارد شود، گفت: با توسعه زیرساخت‌ها می‌توان به اشتغال رسید و با نگاه تجاری به حل مشکل پرداخت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا