جوانی جمعیت یک مقوله ملی است

دکتر کمال حیدری معاون بهداشت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (یکشنبه ۳۰ مردادماه) در نشست توجیهی کشوری مدیران و کارشناسان اداره جوانی جمعیت و سلامت خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مرکز همایش‌های هتل قلب تهران، با بیان اینکه جوانی جمعیت یک مقوله ملی است، اظهار داشت: آینده کشور به جوانی جمعیت گره خورده است.

وی افزود: کشوری موفق و پویا است که آینده اقتصاد، فرهنگ و مراکز علمی آن در دست نسل جوان باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانی جمعیت، گفت: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۴۵ بار به جوانی جمعیت اشاره کردند که با تلاش بسیار گسترده‌ای که صورت گرفت قانون جوانی جمعیت مصوب شد و همه دستگاه ها باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت مصمم است که تکالیف خود در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به نحو شایسته ای اجرا کند.

دکتر حیدری افزود: بحث جمعیت صرفاً تکلیف وزارت بهداشت نیست اما به دلیل سیاست‌های تعدیل جمعیت در زمان‌های گذشته و برعکس شدن آن و نقش نیروهای بهداشتی و درمانی در این مسیر باید همه عزم خود را جزم کرده تا به سمت فرزندآوری و ازدیاد نسل حرکت کنیم.

وی افزود: باید در مورد ضرورت جوانی جمعیت جهاد تبیین راه‌ اندازی شود و ما معتقدیم نخست باید همکاران ما در بخش بهداشت توجیه شوند تا در این مسیر  با قوت و همت بیشتری حرکت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بحث جوانی جمعیت نیازمند حرکتی عالمانه و خلاقانه است و همه مسئول هستیم و نمی‌توان سطحی و شعاری کار کنیم بلکه باید جهادی کار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا