راهبان قرون وسطی بیش از حد به کرم‌های انگلی روده‌ آلوده بودند

به گزارش سیناپرس، تیمی از باستان شناسان دانشگاه کمبریج در مطالعات خود دریافتند راهبان قرون وسطی در انگلستان تقریباً دو برابر بیشتر از سایر افراد میزبان آلودگی انگل‌ هایی بودند که این موضوع به دلیل بهداشت ضعیف بود.

به گفته محققان، تفاوت در شیوع انگل بین کشیشان و جمعیت عمومی احتمالاً به چرخه زندگی این انگل و نحوه مدیریت بهداشت مردم کمبریج مربوط می شود. پژوهشگران معتقدند این کشف با توجه به اینکه کشیشان در کمبریج قرون وسطی زندگی بهتر و بهداشتی تری نسبت به مردم عادی در آن زمان داشتند، بسیار شگفت آور بود.

محققان در این رابطه می نویسند: کشیش ها ممکن بود محصولات باغ های خود را با مدفوع انسانی کود می دادند. به طور مشابه، اگر آن ها کودهای دامی را از شهر خریداری می کردند تا باغ هایشان را کود دهند احتمالا این کودها حاوی مدفوع انسان یا مدفوع خوک بود و این عامل احتمالا دلیل اصلی افزایش این تعداد کرم انگل در بدن ان هاست.

این مطالعه می‌گوید در زمانی که حتی خانوارهای اشرافی معمولاً سیستم‌های آب روان نداشتند، این ویژگی مشترک طراحی صومعه قرون وسطایی در کمبریج بود. صومعه ها دارای بلوک های مستراح بوده و امکانات شستشوی دست داشتند.

به گزارش سیناپرس، برای اکثر مردم در آن زمان، سرویس بهداشتی به معنی یک سوراخ در زمین  بود که برای دفع زباله های انسانی استفاده می شد. به طور کلی انسان های قرون وسطی در مجاورت حیوانات در شرایط فقیرانه زندگی می کردند.

طی این مطالعه، متون پزشکی در کمبریج قرون وسطی مورد بررسی قرار گرفت که نشان می ‌داد پزشکان از وجود کرم‌ های روده در مردم با خبر بوده و از داروهایی که معتقد بودند به درمان آن‌ها کمک می ‌کرد، استفاده می کردند.

به گزارش سیناپرس، به گفته باستان شناسان، شواهدی از کرم های حلقوی و کرم شلاقی در بقایای اشرافزادگان این دوره یافت شد. این حفاری ها در  صومعه آگوستین انجام شد که در سال ۱۲۸۰ میلادی تاسیس شد. در این کاوش ۳۲ گور متعلق به قرن ۱۳ تا ۱۴ میلادی یافت شد. بقایای روحانیون ارشد از سگک های کمربند روی کفن های دفن آنها شناسایی شد.