نقش مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در ارتقاء نظام تامین مالی دانشگاه و پژوهشگاه‌ ها

وی یادآوری کرد: این موسسه در خصوص ارتقاء نظام تامین مالی دانشگاه و پژوهشگاه‌ها و الگودهی در خصوص تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

جلسه رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه با هیات رئیسه موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با در محل وزارت علوم که با حضور دکتر سلیمانی قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دکتر اصغر زمانی معاون پژوهشی موسسه، دکتر مهدی دهمرده، معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری مشاور رئیس مؤسسه برگزار شد

قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه، ضمن تاکید بر مسائل و مشکلات عام و خاص مؤسسات پژوهشی افزود: پویایی در مؤسسات پژوهشی و پرهیز از رکود و ایستایی امری مهم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به نقش‌های محوری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در نظام آموزش عالی کشور به مرجعیت آماری و الگودهی مؤسسه به دانشگاه‌ها در مسائل خاص متنوع امروزی تأکید کرد و اظهار داشت: نقش مؤسسه به عنوان اتاق فکر وزارت عتف باید همواره مورد توجه باشد و گزارش‌های تحول‌آفرین و کاربردی از سوی مؤسسه به حوزه‌های متعدد وزارت عتف ارائه شود.

دکتر سلیمانی در ادامه ضمن توجه به نقش مؤسسه در برنامه هفتم توسعه، همراهی مؤسسه از تدوین تا تصویب را خواستار شد و یادآوری کرد: مؤسسه در خصوص ارتقاء نظام تامین مالی دانشگاه و پژوهشگاه‌ها و الگودهی در خصوص تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ها می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند.

در ادامه دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاربردی شدن و تقاضا محور شدن پژوهش‌های مؤسسه به نقش مدیر خلاق در پویایی سازمان اشاره کرد و بیان داشت:  با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مؤسسه و هدایت سرمایه انسانی مؤسسه به سمت پژوهش‌های مورد نیاز جامعه و وزارت عتف، فصل نوینی آغاز شده است.

دکتر طاهرنیا ادامه داد: در دوره جدید چهار اقدام نوآورانه و تآسیسی آغاز شده و مسیر تکمیل را سپری می‌کند. این چهار اقدام عبارتست از: الف) ایجاد شبکه متخصصان آموش عالی به عنوان بستری برای بکارگیری همه صاحب‌نظران و پژوهشگران در حوزه آموزش عالی و اثربخشی هرچه بیشتر در سیاستگذاری و اصلاح رویکردهای نظام آموزش عالی کشور ب) طرح ازما "ایده پژوهشگران به زبان مدیران اجرایی" به عنوان حلقه مفقوده میان پژوهشگران و مدیران اجرایی ج) تاسیس اندیشکده آموزش عالی به عنوان شبکه‌ای از اساتید متعهد و انقلابی که دغدغه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه آموزش عالی کشور را دارند و د) ایجاد واحد سنجش نگرش دانشگاهیان به عنوان بستری برای اطلاع صحیح و به موقع از نقطه نظرات و دیدگاه‌ها و دغدغه‌های جامعه دانشگاهی و در نتیجه اتخاذ سیاست‌های کارآمد و اصلاح سیاست‌های مرتبط.

بنابر روابط عمومی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در این جلسه  معاونین توسعه مدیریت و منابع و پژوهشی به گزارش عملکرد مؤسسه در حوزه‌های مربوطه پرداختند و مشاور رئیس مؤسسه نیز در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق اهداف سند دولت مردمی نکات خود را بیان کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا