ساخت کارخانه تولید سوخت هیدروژنی برای خودروها

به گزارش سیناپرس، یک شرکت کانادایی در حال افتتاح کارخانه تولید سوخت هیدروژنی در بریتانیا است که محصولات این شرکت در وهله نخست برای تولید کننده کامیون FCEV Tevva Motors آغاز می ‌شود.

این مرکز جدید در گریس، اسکس، در ابتدا تعداد کمی از افراد را در نقش هایی از جمله خدمات مشتری، مدیریت موجودی و پشتیبانی تولید استخدام می کند. تعداد این تیم فنی در نهایت به ده ها خواهد رسید و برای پاسخگویی به تقاضای مشتری آماده می شود.

این کارخانه در پاسخ به نیازهای آینده خودروهای سبز و پاسخ به افزایش تقاضا برای سلول ‌های سوختی هیدروژنی Loop تاسیس شده و هدف ان تامین نیازهای ناشی از اهداف اقلیمی در بازار اروپا است. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، اقدامات زیست محیطی متعددی از جمله ممنوعیت تولید خودروهای بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۳۰ صورت گرفته است.

مدیر این کارخانه تولید سوخت هیدروژنی اعلام کرد: ما انتظار داریم طی دو تا سه سال آینده به یک بازار کامیون و اتوبوس هیدروژنی به اندازه ۱۵ میلیارد دلار خدمات رسانی کنیم و تأسیسات ما در بریتانیا به عنوان مرکز پشتیبانی محلی برای این وسایل نقلیه تأسیس شده است.

گفتنی است، بر اساس استراتژی هیدروژن انگلستان که توسط دولت در آگوست ۲۰۲۱ منتشر شد، احتمالاً هیدروژن نقش کلیدی در کربن زدایی روش های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها، قطارها و وسایل نقلیه ترانزیت کالا های سنگین ایفا می کند.

به گزارش سیناپرس، در همین حال، خودروسازان بزرگ مانند جگوار لندرور و برخی شرکت های  تازه وارد در این حوزه از جمله اینئوس در حال آماده شدن برای توسعه نسخه های FCEV خودروهای سواری هستند.

شرکت لندروور با پشتیبانی مرکز پیشرانه پیشرفته تحت حمایت دولت، توسعه یک محصول جدید از خانواده Land Rover Defender با نیروی هیدروژن را به عنوان بخشی از برنامه پروژه زئوس خود در سال گذشته آغاز کرده و نسخه اصلاح شده FCEV از Ineos Grenadier با استفاده از سخت افزار هیوندای قرار است قبل از پایان سال ۲۰۲۲ آزمایش خود را آغاز کند.

به این ترتیب شاهد تاسیس زیرساخت های لازم برای توسعه خودروهای مبتنی بر سوخت هیدروژنی در قاره اروپا هستیم که گفته می شود علاوه بر عدم تولید هر نوع آلاینده، به دلیل خروج بخار آب از اگزوزهایشان، برای محیط زیست مناسب بوده و مفید محسوب می شوند.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا