تاسیس پایگاه ارتش فضایی روسیه در مدار زمین

به گزارش سیناپرس، شرکت راکت فضایی انرژی از زیر مجموعه های آژانس فضایی ملی روسکوسموس، ماکت ایستگاه مداری جدید روسیه را در مجمع بین‌المللی نظامی – فنی ارتش ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

این مدل مقیاس دارای پاسگاه مداری مرحله دوم است که شامل ماژول های خط پایه، علمی و انرژی و دروازه همراه با واحدهای تولیدی و هدف خاص و پلت فرم خدمات در مدار است. این ماکت همچنین یک فضاپیمای Oryol را نشان می دهد که به ایستگاه مداری جدید روسیه متصل شده است.

یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه، در نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور در ماه ژوئیه گفت که تصمیم در مورد خروج روسیه از پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از سال ۲۰۲۴ اتخاذ شده است در حالی که تمام تعهدات به شرکای خارجی رعایت خواهد شد. وی در ادامه توضیحات خود افزود که روسیه تا زمان خروج از پروژه ایستگاه بین المللی فضایی، شروع به ایجاد ایستگاه مداری ملی خود خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، مجمع بین المللی نظامی – فنی ارتش ۲۰۲۲ روز گذشته افتتاح شده  و تا ۲۱ آگوست برابر با ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت. این مجمع شامل ۲۸۹ رویداد است که در محوطه پارک پاتریوت نزدیک مسکو، در میدان تمرین آلابینو و فرودگاه کوبینکا برگزار می شود. 

بر اساس اطلاعات موجود در این زمینه، نمایشگاه های مشابهی درتمام مراکز نظامی روسیه و در ناوگان شمالی، در بیش از ۳۰ منطقه روسیه برگزار شده و هیئت های نظامی ۷۲ کشور در این مجمع شرکت خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس،بنابراین شاهد هستیم کشورهای قدرتمند در حوزه ماموریت های فضایی در حال تاسیس بخش های نظامی در فضا و مدار زمین هستند که این موضوع به معنی تغییر در رویکرد جنگ های آینده خواهد بود.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا