شادی باعث طول عمر بیشتر می شود

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد حتی افزایش اندک در میزان شادی با طولانی تر شدن عمر مرتبط است. برای انجام این مطالعه، بیش از چهار هزار نفر به مدت شش سال تحت نظر قرار گرفتند تا احتمال مرگ آنها به هر دلیلی ارزیابی شود.

دکتر راهول مالهوترا، یکی از نویسندگان این مطالعه، درباره موضوع فوق گفت: یافته های ما نشان می دهد که حتی افزایش اندک در شادی ممکن است برای طول عمر انسان و به ویژه افراد مسن مفید باشد.به گزارش سیناپرس، بنابراین فعالیت ‌های سطح فردی و همچنین سیاست ‌ها و برنامه‌ های دولتی که شادی یا رفاه روانی را حفظ یا بهبود می‌ بخشد ممکن است به زندگی طولانی‌ تر در میان شهروندان و به ویژه سالمندان کمک کند.

این یافته ها بر اساس ارزیابی شرایط روانی و جسمانی و طول عمر ۴ هزار و ۴۷۸ فرد بالای ۶۰ سال و ساکن سنگاپور به دست آمده اند. شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت شش سال تحت تعقیب قرار گرفتند تا احتمال مرگ آنها به هر دلیلی ارزیابی شود.

نتایج تحقیقات نشان داد: در بین سالمندان ناراضی مرگ و میر بسیار بیشتر بوده و ۲۰ درصد آن ها در طول شش سال جان خود را از دست دادند. با این حال، در افراد مسن شاد، فقط ۱۵ درصد فوت کرده بودند.

به گزارش سیناپرس،  دکتر ژوئن می لینگ لی، یکی از پژوهشگران همکار در این مطالعه، در رابطه با موضوع فوق گفت: ارتباط معکوس شادی با مرگ و میر در بین گروه های سنی و جنسیتی روشنگر است. شادی به ویژه در سنین بالاتر، تاثیر مستقیمی بر طول عمر افراد دارد.

شرح کامل این پژوهش در مجله تخصصی  Age and Aging منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا