جالب ترین عجایب کشور چین، از آداب و رسوم تا افسانه ها!

چین از کشورهای پرجمعیت و بزرگ دنیا است که جاذبه‌های گردشگری آن تمامی ندارند. این کشور از لحاظ توریستی و دیدنی‌های عجیب بسیار غنی بوده و اماکن گوناگونی برای بازدید توریست‌های خارجی دارد. بی‌شک در سفر خود به چین با عجایب و حقایق جالبی آشنا خواهید شد که در این مطلب قصد داریم به تمامی آن‌ها بپردازیم. پس برای آشنایی با چیزهای جالب در چین و حقایق شگفت‌آور آن ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

چین در یک نگاه

 راهنمای سفر به چین

قبل از هرچیز قصد داریم اشاره‌ای به شرایط آب و هوایی، جاهای دیدنی و غذاهای خوشمزه چینی‌ها داشته باشیم که در تور چین حتما به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. این اطلاعات را در عکس زیر مشاهده می‌کنید:

 

تصاویر جاهای دیدنی چین

چین از قدیمی ترین تمدن های جهان!

خوب است بدانید چین بعد از روسیه، کانادا و آمریکا چهارمین کشور بزرگ جهان است. مساحت این کشور به بیش از 3 میلیون متر مربع می رسد که تنها اندکی کوچک تر از آمریکاست. مجموع مرزهای این کشور با سایر نقاط جهان نیز به بیش از 117 هزار مایل می رسد. گفته می شود که در حدود 5 هزار جزیره در سواحل چین قرار دارند. همچنین شاید جالب باشد بدانید از هر پنج نفر در جهان، یک نفر چینی است. طبق آخرین آمارها تا پایان سال 2016، جمعیت این کشور 1 میلیارد و 379 میلیون نفر بوده است که این رقم چهار برابر بیشتر از جمعیت ایالات متحده آمریکاست.
ناگفته نماند کشور چین اغلب به عنوان مستمرترین تمدن جهان تلقی می شده است. برخی مورخان آغاز تمدن چین را به 6 هزار پیش از میلاد مرتبط می دانند. علاوه بر این، چینی ها یکی از مداوم ترین زبان های مکتوب جهان را دارا می باشند.

معرفی آداب و رسوم تا افسانه ها!

مطابق افسانه های چینی، ابریشم در سال 3000 قبل از میلاد، توسط ژی لینگ سوی، همسر امپراتور هوآنگ دی کشف شد. وقتی یک پیله کرم ابریشم به صورت اتفاقی به داخل فنجان چای داغ او افتاد، تارهای ظریف پیله در آب داغ شروع به از هم باز شدن کرده و ابریشم متولد شد.

یکی از عجایب کشور چین سنت بستن پاها که سنت زنبق های طلایی نیز نامیده می شود، ابتدا در میان زنان هنرمند و اعضای سیستم قضایی چین و در زمان سلسله سونگ انجام شد.

بستن پاها با استفاده از باند و به صورت محکم، به تدریج قوس پاها را شکسته و منجر به این می شد که پاشنه و پنجه پای زنان چینی به داخل و به سمت یکدیگر رشد کنند. در نتیجه ماهیچه پای آنها ضعیف و به صورت غیرنرمالی ضعیف می شد. نکته عجیب تر این که چینی ها معتقد بودند این کار بر جذابیت زنان می افزاید!

ققنوس مهم ترین پرنده در افسانه های چینی است و نشان دهنده قدرت زنانه امپراتوران زن تاریخ چین می باشد. مرغ ماهیخوار که نماد یک زندگی طولانیست هم دومین پرنده مهم در افسانه های چینی است. افسانه های چینی همچنین اردک را نماد مهمی تلقی کرده که شادی و وافاداری به زندگی زناشویی را نشان می دهد.

اگرچه اژدها در فرهنگ غربی معمولا به عنوان نماد شر در نظر گرفته می شود، اما در اسطوره شناسی چینی جایگاه نخست را در میان چهار موجود (ققنوس، ببر و لاک پشت) به خود اختصاص داده است. اژدها در فرهنگ چینی معمولا با مفهوم امپراتور مرتبط است.

خوب است بدانید جشنواره‌ها و فستیوال‌های زیادی نیز در این زمینه برگزار می‌شوند که بیشتر آن‌ها را می‌توانید در شهرهای چین مانند گوانجو مشاهده کنید و لحظات شاد و متفاوتی را برای خود در این سفر به ثبت برسانید. برای سفر به چین و بازدید از دیدنی‌های آن نیز تور گوانجو از بهترین شیوه‌های دسترسی شناخته می‌شود که برای برای ثبت نام و خرید آن می‌توانید با پشتیبانی قاصدک 24 (75269-021) تماس بگیرید.

قاصدک24 کامل‌ترین سامانه آنلاین فروش خدمات سفر است که در آن امکان رزرو هتل، خرید تورهای خارجی و داخلی ارزان، بلیط هواپیما، بلیط قطار، دریافت ویزا و… وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر واژه قاصدک 24 را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید. همچنین می‌توانید با پشتیبانی آن تماس بگیرید که در تمامی ساعات شبانه روز پاسخوی شما هستند.

چیز های جالب در چین
 
یکی دیگر از عجایب چین باستان، اعتقاد آن ها به آینه است.  چینی های باستان عقیده داشتند که آینه ها صاحبان خود را از شر محافظت، روح های پنهان را آشکار و رازهای آینده را آشکار می کرده اند. آنها همچنین بر این باور بودند که فردی که از روح وحشت کرده، با نگاه کردن در آینه درمان می شده است. آینه ها اغلب از سقف مقبره ها آویزان می شده است.

چینی ها، مهم ترین مخترعان دنیا!

چینی ها یکی از مهم ترین مخترعان در جهان بوده اند. آن ها کاغذ، باروت، چاپ و قطب نما را به دنیا هدیه داده اند. علاوه بر این اختراعات مهم، بادبادک نیز از ابداعات آنها به شمار می رود. در حدود 3 هزار سال پیش، چینی ها با استفاده از بادبادک دشمنان خود را در جنگ ها می ترساندند.

مارکوپولو، جهانگرد مشهور هم به این موضوع اشاره می کند که چینی ها علاوه بر جنگ، از بادبادک برای پیش بینی موفقیت سفرهای دریایی استفاده می کرده اند. رها کردن یک بادبادک به صورت تعمدی هم نشانه بدشانسی تلقی می شده است.

همچنین خوب است بدانید طبق اسناد تاریخی چین، بیش از 3 هزار سال پیش، اولین مصرف قارچ در چین مشاهده شده است. در سال 1996 نیز چینی ها 600 هزار تن قارچ تولید کرده و این کشور را در لیست بزرگ ترین تولیدکننده قارچ در جهان قرار دادند. گفته می شود که 60 درصد گون های مختلف قارچ در چین رشد می کند.

دیگر نکات جالب در سفر به چین

اگر فکر می کردید که تنها حیواناتی که در خانه نگهداری می شوند، سگ ها و گربه های دوست داشتنی هستند، در اشتباه بوده اید. بسیاری از بچه های چینی جیرجیرک را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می کنند. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود. تماشای نبرد جیرجیرک ها هم یکی از سرگرمی های محبوب چینی ها به شمار می رود.

یکی دیگر از عجایب چین، سیاست تک فرزندی در این کشور است که منجر به افزایش سقط جنین در میان زنان شده و گونه ای عدم توازن جنسیتی را در این کشور به وجود آورده است. طبق آخرین آمار، 32 میلیون پسر بیشتر از دختر در چین وجود دارد. نگرانی ها از این است که در آینده، میلیون ها مرد، قادر به پیدا کردن همسر نباشند. برخی ادعا می کنند که این عدم تعادل برای امنیت جهانی تهدیدی جدی تلقی خواهد شد.

یکی از چیزهای جالب در چین، افسانه‌های چینی است که زنجره نیز در آن جایگاه مهمی دارد. از آنجایی که این حشره با 17 سال طولانی ترین چرخه حیات را در میان حشرات داشته و پوست اندازی می کند، برای مدت های طولانی نماد تولد دوباره در میان چینی ها بوده است. چینی های باستان در دهان مردگان خود این حشرات سبز رنگ را قرار می دادند. زیرا به اعتقاد آن ها، این کار فرایند فساد جسد را کندتر کرده و تولد مجدد در دنیای دیگر را سرعت می بخشیده است.

بیشتر بخوانید : قیمت تور چین

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا