ورود سرمایه و دانش فنی به کشور در دوران پسا تحریم باید همزمان باشد

 بهزاد سلطانی روزشنبه درگفت وگو باایرنا افزود:اکنون در شرایط پسا تحریم، فعالیت شرکت های خارجی برای دستیابی به بازار ایران آغاز شده است و مسوولان کشور نیز پذیرفته اند که سرمایه گذاری خارجی درکشور انجام شود. وی بیان کرد: تصمیم گرفته شده، تصمیم درستی است اما اگر در اجرا درست مدیریت نکنیم به دستاوردهای کشور که توسط متخصصان داخلی در دوران تحریم به دست آمده ضربه وارد می کند.

سلطانی اظهارکرد: باید سیاست های کلانی درحوزه اقتصادی تدوین شود تا علاوه بر ورود شرکت های خارجی به ایران، موضوع انتقال دانش فنی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: مهمترین موضوع پس ازلغو تحریم ها، توجه به انتقال دانش فنی درحوزه های مختلف است و باید سیاست گذاران شرایطی را برای شرکت های خارجی ایجاد کنند که این شرکت ها ملزم به انتقال دانش فنی به کشور باشند.
سلطانی یادآورشد:ما نباید بازار 80 میلیون نفری خود را به طورمجانی دراختیار شرکت های خارجی قرار دهیم و باید در انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی انتقال دانش فنی به کشور را مد نظر قرار دهیم.
وی افزود: صندوق نوآوری وشکوفایی درحوزه انتقال فناوری به کشور درنظر دارد، با دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور که قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند، علاوه بر سرمایه گذاری، دانش فنی تکنولوژی های خود را نیز به کشور منتقل کنند.
سلطانی بیان کرد: درآینده و 10 سال دیگر مساله اصلی کشور، موضوع فناوری است و باید مسوولان این امر را مورد توجه قرار دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا