سرطان ریه باعث اختلال عملکرد جنسی زنان می شود

به گزارش سیناپرس، بر اساس مطالعه ای که نتایج آن در کنفرانس سالانه انجمن بین المللی مطالعه سرطان ریه ارائه شد، اختلال عملکرد جنسی در زنان مبتلا به سرطان ریه رایج است. این کنفرانس با حضور متخصصین سرطان ریه در فاصله ۱۵ تا ۱۸ مرداد ماه به میزبانی وین برگزار شده و گزارش آن روز گذشته منتشر شد.

طی مطالعه فوق، دکتر نارجوست فلورز، از موسسه سرطان Dana-Farber در بوستون و همکارانش از داده های بنیاد GO2  در زمینه سرطان ریه و ثبت سرطان ریه برای ارزیابی اختلال عملکرد جنسی در ۲۴۹ زن مبتلا به سرطان ریه استفاده کردند.

محققان طی این مطالعه دریافتند: در ۳۰طول روز قبل از ثبت اطلاعات این بیماران، ۵۳ درصد از شرکت کنندگان فعالیت جنسی داشتند. سه چهارم از شرکت کنندگان (۷۷ درصد) اظهار داشتند که علاقه اندکی به فعالیت جنسی دارند و دو سوم (۶۷ درصد) نیز بیان کردند که به ندرت تمایلی به فعالیت جنسی داشته یا هرگز نمی خواهند رابطه جنسی داشته باشند. بر اساس این گزارش، خستگی (۴۰ درصد)، احساس غم و ناراحتی (۲۸ درصد)، مشکلات با شریک زندگی (۲۲ درصد) و تنگی نفس (۱۵ درصد) شایع ترین عواملی بودند که به عنوان تأثیر منفی بر رضایت از زندگی جنسی بیماران ذکر شدند. 

به گزارش سیناپرس، قابل توجه است از میان شرکت‌ کنندگانی که در ۳۰ روز گذشته فعالیت جنسی داشته‌ اند، ۵۹ درصد مشکلات قابل ‌توجهی با خشکی واژن و ۲۶ درصد درد و ناراحتی های مختلف را در طول فعالیت جنسی گزارش کرده ‌اند. بررسی های محققان همچنین تفاوت های قابل توجهی در کاهش میل یا علاقه جنسی و درد و ناراحتی در این بیماران قبل و بعد از تشخیص سرطان ریه نشان داد.

دکتر فلورز طی بیانیه ای در این رابطه گفت: سلامت جنسی باید در برخی بیماران سرطانی از جمله مبتلایان به سرطان پستان در نظر گرفته شده و مطالعات ما نشان داد تحقیقات بیشتر برای توسعه مداخلات مناسب برای بیماران مبتلا به سرطان ریه ضروری است. 

در خاتمه گفتنی است بر اساس این مطالعه اعلام شد بیمارانی که به سلامت جنسی آنها توجه می شود کیفیت زندگی بهتر، کنترل درد بیشتر و روابط بهتر با شریک زندگی و تیم مراقبت های بهداشتی خود دارند.

مترجم: رقیه رضایی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا