نسل جدید هیوندای i10 معرفی می شود

به گزارش سیناپرس، هیوندای i10 را می توان یک محصول موفق اقتصادی برای مجموعه هیوندای محسوب کرد. این خودروی اکونومی با موفقیت خوبی مواجه شده و طی یک دهه گذشته در گوشه و کنار جهان به فروش رفت. به تازگی اخباری مبنی بر معرفی جایگزین الکتریکی این محصول منتشر شده و بر این اساس گفته می شود خودروهایی که هنوز نام آن ها اعلام نشده، جانشین هیوندای i10  خواهند بود.

به گفته مدیران هیوندای، این محصولات به ۱۰ خودروی برقی دیگر که هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در اروپا عرضه کند، خواهند پیوست.

انتظار می‌رود که یکی از آن ‌ها یک خودروی شهری و دیگری نسخه ‌ای بزرگتر و مشابه مدل آتی فولکس واگن ID 1 باشد. تولید این محصولات به ترتیب در اواسط سال ۲۰۲۳ و اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
این شرکت همچنین تأیید کرده است که خودروهای فوق از موتورهای الکتریکی BorgWarner استفاده می کنند که حداکثر قدرت آن ۱۳۵ کیلووات برابر با ۱۸۱ اسب بخار است، اگرچه تولید کننده می تواند قدرت و گشتاور این محصولات را کاهش دهد.

گفتنی است سیاست های هیوندای به گونه ای ترسیم شده است که با پروژه‌ های مشابهی که توسط گروه فولکس واگن انجام می ‌شود رقابت خواهد داشت. این شرکت کره ای تلاش می کند که خودروهای برقی کوچک را در محدوده قیمتی محصولات مشابه تولید شده توس اشکودا و فولکس واگن عرضه کند.

به گزارش سیناپرس، آندریاس کریستوف هافمن، مدیر بازاریابی هیوندای موتور اروپا، در این رابطه گفت: با این حال، نسخه های آماده تولید خودروهای این برند کره ای هنوز تکمیل نشده اند. حرکت به سمت خودروهای کوچک اقتصادی و مقرون ‌به ‌صرفه، به‌ ویژه خودروهای برقی، در حالی صورت می‌گیرد که سازندگان به دنبال راه‌هایی برای عرضه مدل‌ های جدید هستند، این خودروها باید قوانین آلایندگی جدید و سخت‌ گیرانه را در نظر داشته باشند.

هافمن در رابطه با این موضوع گفت که خودروهای شهری به دلیل قیمت پایین و فناوری مورد نیاز برای برقی کردن وسایل نقلیه کوچکتر، دارای مشکلاتی جدی برای فروش و سودآوری هستند.

با وجود نگرانی در مورد سود، هیوندای در حال حاضر شاهد موفقیت در نتایج سه ماهه دوم سال جاری میلادی است، زیرا فروش اروپایی این شرکت با افزایش 8.2 درصدی مواجه شده و در این میان ۱۶ درصد از محصولات عرضه شده هیوندای، الکتریکی هستند.

به گزارش سیناپرس، این شرکت امیدوار است که هیوندای آیونیک 6 در اواخر سال جاری میلادی موجب سود بیشتر شود، انتظار می رود قیمت این خودرو از ۴۵ هزار پوند شروع شود، این سالن الکتریکی دارای برد ۶۱۰ کیلومتری با یکبار شارژ بوده و ۳۲۹ اسب بخار قدرت دارد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا