پرتاب موفق ۴۶ ماهواره استارلینک به مدار زمین

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی خصوصی اسپیس ایکس که به ایلان ماسک تعلق دارد در اقدامی جدید قصد دارد ۴۶ ماهواره جدید را به مجموعه ماهواره‌های کوچک فراهم کننده اینترنت خود در سراسر جهان اضافه کند تا بدون توجه موقعیت مناطق مختلف زمین، امکان دسترسی به اینترنت در هر جایی فراهم باشد.

بر این اساس ساعاتی پیش یک راکت فالکون ۹ در ساعت ۲ نیمه شب به وقت ایران و ۵ و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت EDT با جدا شدن از مرحله اول در حدود سه دقیقه پس از بلند شدن به پرواز درآمد.

پس از انجام موفقیت آمیز این مرحله،، راکت فضاپیمای فالکون ۹ به زمین بازگشته و بر روی کشتی بدون سرنشین Of Course I Still Love You مستقر در اقیانوس آرام فرود آمد.  به این ترتیب، جدیدترین موارد اضافه شده به مجموعه ماهواره های استارلینک اسپیس ایکس در مدار پایینی زمین مستقر شدند.

گفتنی است فرود موفقیت آمیز موشک های فضایی پس از تحویل ماهواره به مدار زمین که بازگشت مرحله اول نامیده شده و تا چندی پیش یک انقلاب مهم در صنعت فضایی به حساب می آمد، اکنون با فرود موفقیت آمیز پنجاه و هفتمین موشک فضایی، تقریباً عادی شده است.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ‌ایکس طی بیانیه ‌ای در رابطه با این موضوع اعلام کرد: استارلینک با هدف کاهش زباله ‌های فضایی در مدار قرار داشته و تمام استاندارد های نظارتی و صنعتی این حوزه را برآورده می ‌کند.

گفتنی است این ماهواره ها در پایان عمر خود از سیستم پیشرانه برای خروج از مدار در طی چند ماه استفاده خواهند کرد. در صورت بروز هر نوع مشکل در سیستم پیشرانه ، ماهواره ها در عرض ۱ تا ۵ سال در جو زمین سوخته و نابود می شوند.  
مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا