درمان نوع جدید کووید 19 به کمک یک آنتی ‌بادی

به گزارش سیناپرس، محققان کلینیک مایو گفته اند، که آنتی بادی مونوکلونال bebtelovimab که مجوز استفاده اضطراری از آن قبلاً توسط سازمان غذا و دارو برای نوع omicron COVID-19 داده شده بود، گزینه قابل اعتمادی برای درمان BA.2  و سایر زیرشاخه های COVID-19 است.

پژوهشگران توضیح داده اند: یافته های ما این اطمینان را می دهد که bebtelovimab برای درمان بیماران پرخطر در طول دوره کنونی Omicron که انواع جدیدتر آن به سرعت درحال افزایش اند، یک گزینه قابل اعتماد است و ابزار دیگری در تلاش برای مقابله با COVID-19 در اختیار ما قرار می دهد.

محققان، نتایج 2833 بیمار تحت درمان با bebtelovimab را طی هفت روز پس از اولین علائم خود با گروهی از 774 بیمار که در طی پنج روز پس از علائم اولیه، داروی Nirmatrelvir-ritonavir خوراکی را دریافت کردند، مقایسه کردند.

به گزارش سیناپرس، از آنجایی که bebtelovimab برای استفاده اورژانسی بر اساس داده ‌های بالینی محدود، مجاز بود، توسط دستورالعمل‌ ها به عنوان یک درمان جایگزین برای بیماران پرخطری که نمی ‌توانستند nirmatrelvir-ritonavir یا remdesivir IV مصرف کنند، تعیین شد.

بیماران پرخطر شامل بیماران با طیف وسیعی از شرایط بودند، اما در این جمعیت، شایع ‌ترین آنها فشار خون بالا، دیابت قندی و نوعی بیماری سرکوب شده سیستم ایمنی بود. گروه مورد مطالعه عمدتاً سفیدپوست با میانگین سنی 66 سال بودند.

یافته ‌های این مطالعه نشان داد که در طول یک ماه، بیماری تنها در 1.4 درصد از بیمارانی که bebtelovimab دریافت ‌کردند، پیشرفت کرد. محققان می گویند که این میزان در بیمارانی که با nirmatrelvir-ritonavir تحت درمان قرار گرفتند 1.2٪ بود.

محققان اضافه کرده اند: این اولین مطالعه در دنیای واقعی است که اثربخشی این دو گزینه درمانی را در تعداد زیادی از بیماران مبتلا به COVID-19 در طول موج BA.2 مقایسه می کند.

یافته های محققان استفاده از bebtelovimab به عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای بیماران پرخطری که واجد شرایط درمان با nirmatrelvir-ritonavir خوراکی نیستند، تضمین می کند.

به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی در مجله Journal of Infectious Diseases منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا