تجهیزات خانگی برداشتن خال و زگیل را با نظارت پزشک استفاده کنید

به گزارش سیناپرس، این روزها شاهد تبلیغ و فروش انواع برچسب و حلقه های برطرف کننده زگیل و خال هستیم که بسیاری از آن ها فاقد استاندارد های لازم بوده و از سوی دیگر هیچ دارویی بدون نسخه و تاییدیه سازمان غذا و دارو اجازه فروش را ندارد.

دونالد اشلی، مدیر دفتر انطباق در مرکز ارزیابی و تحقیقات داروی سازمان غذا و دارو، در این رابطه گفت: وظیفه مقامات بهداشتی، محافظت از سلامت عمومی در برابر محصولات مضری است که برای بازار تأیید نشده اند. این حوزه شامل مواردی می شود که خرده فروشان آنلاین مانند آمازون در فروش محصولات دارویی تایید نشده درگیر هستند. ما با جدیت به کار خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که خرده فروشان آنلاین محصولاتی را که قوانین را نقض می کنند را نمی فروشند.

این آژانس تاکید کرد که محصولات حذف خال و زگیل و برچسب های پوستی باید از نظر ایمنی، اثربخشی یا کیفیت بررسی شود.

به گزارش سیناپرس، دکتر چاد پراتر، متخصص پوست و مو در این رابطه گفت: چند دلیل وجود دارد که بیماران باید از تلاش برای درمان خال و زگیل در خانه خودداری کنند. این مطمئناً نگران کننده است که بیماران اغلب سرطان پوست را با خال های خوش خیم اشتباه می گیرند. خود درمانی در منزل می تواند تشخیص سرطان های بسیار جدی پوست مانند ملانوما را مختل کند.

ما در مورد بد بودن ملانوم بر اساس عمق آن قضاوت می‌کنیم و به نمونه برداری اولیه برای دانستن عمق واقعی سلول های سرطانی نیاز داریم تا بتوانیم مناسب ‌ترین روش درمانی را انتخاب کنیم، این روش چه جراحی باشد، چه بررسی غدد لنفاوی یا پس از آن ایمونوتراپی ، باید بر اساس شرایط سلول ها انتخاب شود.

مترجم: زهرا همراز
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا