خشکسالی بی‌سابقه آلمان در 50 سال اخیر

آلمان از مدت‌های مدید چنین تابستانی را تجربه نکرده است. تابستان سال 2015 کشاورزان آلمانی را نگران محصولاتشان ساخته است.

کارشناسان هواشناسی آلمان دمای بالای 30 درجه سانتیگراد را در این کشور «داغ» می‌خوانند. با این حساب تابستان سال 2015 داغ‌ترین تابستانی است که آلمانی‌ها در بیش از 100 سال اخیر تجربه کردند. رکورد گرمای هوا شکسته شده و به 40.3 درجه سانتیگرد رسیده است.

در ایالت «بایرن» در جنوب آلمان تمامی پنکه‌ها به فروش رفته و در برخی محله‌ها آبیاری باغچه و شستن اتومبیل ممنوع شده است. آب رودخانه‌هایی مانند «الب» در هامبورگ و «راین» در «نوردراین وست‌فالن» که از مسیرهای پر رفت‌ و‌ آمد کشتیرانی به شمار می‌روند، کاهش محسوسی پیدا کرده و بستر این رودخانه‌ها کوچک شده است.

سازمان هواشناسی آلمان خشکی (عدم بارش) جنوب ایالت «هسن»، بخشی از شمال «بایرن»، ایالت «ساکسن» و بخش‌های جنوبی «براندنبورگ» در 50 سال گذشته را بی‌سابقه خوانده است.

به گزارش دویچه‌وله به نقل از «سازمان هواشناسی کشاورزی آلمان»، سطح زمین تا عمق 30 تا 60 سانتیمتر به شدت خشک شده و برخی محصولات کشاورزی مانند غلات و گیاهانی با ریشه کوتاه آسیب دیده‌اند.

«اودو بوش‌»، مدیر این سازمان ابراز امیدواری کرده است که با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌ها ذخیره آب ‌زیرزمینی پر شود و خسارت ناشی از خشکی تابستان امسال، سال آینده تکرار نشود. وی تصریح کرده است که بارش‌های شدید تابستانی کمک چندانی برای جبران خشکی زمین نیستند چون آب باران پیش از آنکه جذب زمین شود، تبخیر می‌شود.

به گزارش ایسنا،همزمان «موجب لطیف»، یکی از کارشناس هواشناسی آلمان هشدار داده است که اگر اقدامی جدی برای مقابله با تغییرات آب ‌و هوایی صورت نگیرد آلمان تا سال 2050 میلادی با تغییراتی از جمله خشکی‌، دمای بسیار بالا، بار‌ش‌های ناگهانی و جاری شدن سیل مواجه خواهد بود که چالش‌هایی جدی از جمله برای کشاوزان جنوب و شرق این کشور خواهند بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا