اسپیس ایکس ۵۲ ماهواره را به مدار زمین می برد

به گزارش سیناپرس، تیم ویژه کنترل ماموریت اسپیس ایکس در نظر دارد تا ساعاتی دیگر و با کمک یک موشک فالکون ۹ قابل استفاده مجدد، ماهواره های استارلینک جدیدی را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مدار زمین اعزام کند. در صورت بروز هرگونه مشکل، این ماموریت طی بیست و چهار ساعت بعدی انجام خواهد شد.

اسپیس‌ایکس طی بیانیه ‌ای در این رابطه گفت: تقویت ‌کننده مرحله اول که از این مأموریت پشتیبانی می ‌کرد، قبلاً یک مأموریت Starlink و SES-22 پرتاب شده اند. پس از جدایی مرحله اول فالکون ۹ به زمین باز می گردد و بر روی کشتی A Shortfall of Gravitas مستقر در اقیانوس اطلس فرود می آید.

نیروی فضایی ایالات متحده احتمال بارش باران را برای پرتاب ۳۰ درصد پیش‌ بینی کردند. این پیش ‌بینی بارش‌ های صبح زود در امتداد ساحل و طوفان بعد از ظهر در داخل کشور می تواند شرایط ماموریت را با چالش مواجه کند اما هواشناسی مدعی است همه چیز باید تا غروب چهارشنبه مناسب بوده و شرایط برای پرتاب مساعد است.

اسپیس ایکس از نخستین تجربه پرتاب ۶۰ ماهواره اول خود در ۲۴ مه ۲۰۱۹، تاکنون بیش از ۲۸۰۰ ماهواره به مدار زمین پرتاب کرده است. از این ماهواره ها برای ارائه خدمات اینترنتی حتی به دورافتاده ترین نقاط جهان استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است در اوایل جولای، اسپیس ایکس سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink Maritime خود را برای قایق‌ های تفریحی و سکوهای نفتی با قیمت ۵ هزار دلار در ماه راه ‌اندازی کرد. بر اساس گزارش های رسمی، سرویس Starlink Maritime اتصال کم تأخیر با سرعت دانلود تا ۳۵۰ مگابایت در ثانیه را در اقیانوس های جهان ارائه می دهد و به خود می بالد که کاربران می توانند از دورافتاده ترین آب های جهان به شبکه جهانی اینترنت متصل شوند.

مترجم: جاوید خیرخواه
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا