تشخیص کیفی و کمی عوامل بیماری‌زا با اتکا به دانش ایرانی

محققان شرکت دانش بنیان بایرپل فناوری، موفق شدند با بکارگیری تجهیزات کاملا پیشرفته و رعایت استانداردهای سازمان جهانی(WHO) ، واکسن های ویروسی، کیت های تشخیصی، داروهای آنتی وایرال و آنتی کانسر، آزمایشگاه رفرانس کنترل کیفی مواد اولیه و فرآورده های دارویی و واکسن تولید کنند.

هم اکنون سایت تولید واکسن های ویروسی با تجهیزات پیشرفته ظرفیت تولید بیش از 10 میلیون دوز انواع واکسن های ویروسی انسانی را بر اساس الزامات GPM و استانداردهای سازمان جهانی بهداشت(WHO) فراهم کرده است؛ در حال حاضر واکسن آنفلوآنزای انسانی به عنوان اولین محصول این شرکت در خط تولید صنعتی قرار گرفته است که با ارایه آن کشور از واردات این واکسن بی نیاز می شود.

کیت های مولکولی، سرولوژی الایزا و بیوشیمی و راپید تست از جمله  محصول های بخش تولید کیت های تشخیصی است؛ کیت های تشخیص ملکولی کمی و کیفی با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا تولید شده و تمامی آزمون های کنترل کیفی آن بر اساس استانداردهای بین المللی انجام شده است.

این کیت ها علاوه بر تشخیص کیفی و تعیین کمی عوامل بیماری زا همانند انواع ویروس های هپاتیت، ایدز و سیتومگالوویروس را با دقت بسیار بالا فراهم می آورد و نیز امکان تایپینگ عوامل عفونی به طور همزمان در یک واکنش را نیز امکان پذیر می‌سازد.

حساسیت شناسایی به میزان 10 کپی از ژن هدف در یک میکرولیتر، اختصاص بیش از 99.9 درصد، ماندگاری طولانی و قیمت به مراتب کمتر از مشابه اروپایی از دیگر مزایای استفاده از این کیت ها است.

کیت تشخیصی سرولوژی نیز برای تشخیص آنتی ژن هپاتیتB، آنتی بادی هپاتیتB، آنتی بادی اختصاصی هپاتیت B، آنتی بادی و آنتی ژن ویروس ایدز، آنتی بادی اختصاصی عامل سرطان کم خونی کاربرد دارد.

کیت بیوشیمی نیز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته روز دنیا به صورت صد در صد بومی تولید می شود. ویژگی های عمومی و اختصاصی این کیت ها مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و با توجه به مزیت بومی آن دارای پایداری بیشتری در مقایسه با کیت های وارداتی است.

از جمله مهمترین کیت های بیوشیمی تولید شده این شرکت می توان به پنل شش عمل اصلی، پنل پروتین چربی و قند، پنل آنزیم‌های کبدی اشاره کرد.

کیت‌های نواری تشخیص سریع  نیز با روش ایمنوکروماتوگرافی و آنتی بادی منوکلونال با توجه به و حساسیت بالا برای تشخیص عوامل اپیدمیولوژیک و غربالگری های میدانی کاربرد زیادی دارد. در این روش امکان تشخیص پارامترهای مختلف بیولوژیک در زمانی کمتر از 15 دقیقه فراهم می آید.

کیت های تشخیص سریع آنتی بادی و آنتی ژن های ویروس هپاتیت B، تشخیص سریع آنتی بادی و آنتی ژن های ویروس هپاتیت C، تشخیص سریع آنتی بادی و آنتی ژن های ویروس HIV، تشخیص سریع آنتی بادی و آنتی ژن های ویروس آنفلوآنزا، تشخیص سریع آنتی بادی و آنتی ژن های باکتری ویبریوکلرا(وبا)، تشخیص سریع آنتی بادی و آنتی ژن های باکتری هلیکوباکتر پیلوری و نیز تشخیص سریع مارکرهای کانسر پروستات از اولین تولید های این شرکت است که در حال حاضر به بازار عرضه شده است.

کیت های استخراج سریع دارو، مواد مخدر و سموم نیز برای اولین بار در کشور با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته تولید شده است. کیت های استخراج دارو، مواد مخدر و سموم این امکان را فراهم می آورد تا باقیمانده دارو، مواد مخدر و انواع سموم در اندازه های ناچیز از مواد مختلف همانند انواع بافت انسانی( خون، ادرار، پوست، مو و ناخن) بافت گیاهی( غلات، چای، برنج، سبزی ها، دانه های روغنی، میوه ها) و مواد اولیه خوراکی و فراورده های غذایی و نیز خاک و رسوبات استخراج شود و اندازه گیری این سم ها را با روش های کروماتوگرافی با دقت بسیار بالا امکان پذیر کند.

استفاده از این کیت ها علاوه بر محافظت از سلامت پرسنل مزایای زیادی همانند استخراج درصد بالایی از سموم، دارو و مواد مخدر با خلوص بسیار بالا، افزایش راندمان کاری با کاهش مدت آزمون و کاهش نمونه و مواد شیمیایی، محافظت از سلامت پرسنل و کاهش معنی دار هزینه استخراج، حذف کامل حلال های کلردار و غیر قطبی آلی، کاهش ماتریکس های مزاحم در آنالیز شامل اسید های چرب، پروتین ها، استرول ها و پیگمان‌ها دارد.

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا