باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران بیانیه داد

 باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار بیانیه‌ای را منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«روزی برای مرور آنچه هست و آنچه باید باشد

از جنگ و کرونا تا رعایت اخلاق حرفه‌ای و حق طلبی

پیدایش رسانه‌های نوظهور و نقش آفرینی فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات، عصر جدیدی را ایجاد کرده است. رسانه و در رأس آن خبرنگاران، به عنوان مولفه‌ای مهم و تأثیرگذار در ایجاد ارتباطات و فهم مشترک از رویدادها در درون هر کشور عهده‌دار نقش‌های راهبردی و سرنوشت‌ساز هستند.

از این رو هفدهم مردادماه یادآور تلاش‌های خبرنگاران حق‌طلب و پرسشگری است که چراغ آگاهی‌بخشی را روشن نگاه داشته و بی‌هیچ چشم‌داشت قدم در این راه گذاشته‌اند. به واقع جامعه‌ای که خبرنگار پرسشگر و بستری برای پاسخگویی به مطالبات و گردش آزاد اطلاعات نداشته باشد، از داشتن فضای سالم و دموکراتیک دور خواهد ماند.

خبرنگاران به عنوان چشم بینای مردم، نماد امانتداری، صداقت، مسئولیت‌پذیری، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌شناسی‌اند. افزون بر آن، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد و سیاه‌نمایی‌ها از ویژگی‌هایی است که از یک سو وظیفه اهل قلم را سنگین‌تر و از سویی دیگر جامعه را از تاریکی نجات داده و آن را در مسیر آزادی به حرکت در می‌آورد.

در این میان نباید این نکته از قلم بیفتد که داشتن امنیت شغلی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های این قشر است. این نگرانی به‌جا و مسأله‌ای جدی که گاه باعث شده تا خبرنگار علاقه خود را کنار گذاشته و دلسردی و نومیدی باقی بماند.

باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه، یاد و خاطره شهید محمود صارمی و نیز درگذشتگان این حوزه را گرامی داشته و از تلاش خبرنگاران و تمامی فعالان در حوزه خبری تقدیر کرده و امیدوار است مسئولین با توجه به اهمیت جایگاه رسانه، گره‌گشای مشکلات اصحاب رسانه بوده و در این عرصه همت گمارند.

غلامرضا کاظمی دینان رئیس‌کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران

امیرعباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا