شمارش معکوس برای پرتاب اولین فضاپیمای کوچک هند آغاز شد

به گزارش سیناپرس، سازمان تحقیقات فضایی هند مأموریتی را برای قرار دادن ماهواره‌ هایی با وزن تا ۵۰۰ کیلوگرم در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین آغاز کرده است، زیرا هدف آن به دست آوردن سهم بیشتری از بازار پر تقاضای وسیله پرتاب ماهواره های کوچک است.

سازمان تحقیقات فضایی هند روز یکشنبه در وب‌ سایت خود اعلام کرد: شمارش معکوس برای ماموریت SSLV-D1/EOS-02 از ساعت ۲:۲۶ شروع شد. هدف از پرتاب این ماهواره بر کوچک قرار دادن ماهواره های EOS-02 و AzaadiSAT در مدار پایین زمین است.

پرتاب این فضاپیما در ساعت ۹:۱۸ صبح از اولین سکوی پرتاب در مرکز فضایی ساتیش داوان (SHAR)، در حدود ۱۳۵ کیلومتری شهر چنای، برنامه ریزی شده است. انتظار می رود حدود ۱۳ دقیقه پس از پرتاب، این فضاپیما دو ماهواره EOS-02 و AzaadiSAT را در مدار مورد نظر قرار دهد.

این موشک برای پرتاب سه مرحله اول که محموله ها را به ارتفاع مورد نظر می برد، از سوخت جامد – polubutadiene پایانه هیدروکسیل استفاده می کند.به گزارش سیناپرس،مرحله چهارم شامل ماژول برش سرعت مبتنی بر پیشرانه مایع (VTM) برای قرار دادن ماهواره ها در مدار است. محموله اصلی ماهواره بر ۳۴ متری، ماهواره رصد زمین-02 و ماهواره مشترک AzaadiSAT و یک کیوب ست ۸ کیلوگرمی که یک ماهواره مینیاتوری مربعی شکل بوده که توسط دانش آموزان دختر مدارس دولتی سراسر کشور به مناسبت ۷۵ مین سالگرد استقلال هند طراحی شده است.

ماهواره رصد زمین که توسط سازمان تحقیقات فضایی هند طراحی شده است، سنجش از دور نوری پیشرفته ای را ارائه می دهد که در باندهای مادون قرمز با وضوح فضایی بالا عمل می کند.

گفتنی است که  EOS-02 متعلق به سری فضاپیماهای ریزماهواره است. هدف EOS-02 ارائه ورودی‌ های ناهنجاری‌ های حرارتی برای پشتیبانی از برنامه‌ های کاربردی در حوزه‌های مطالعات ژئومحیطی، جنگل ‌داری، هیدرولوژی، کشاورزی، خاک شناسی و مطالعات ساحلی است. ماهواره AzaadiSAT ۷۵ محموله مختلف را حمل می کند که هر کدام حدود ۵۰ گرم وزن دارند. 

پرتاب یکشنبه سازمان تحقیقات فضایی هند سومین ماموریت امسال این سازمان پس از ماموریت موفقیت آمیز PSLV-C53 در ۳۰ ژوئن است که ماموریت تجاری اختصاصی NewSpace است. به گزارش سیناپرس، این ماهواره برای تصویربرداری راداری جهت ارائه تصاویر با کیفیت بالا تحت هر شرایط آب و هوایی برای کاربردهایی مانند کشاورزی، جنگلداری و مزارع طراحی شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: financialexpress
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا