این زباله فضایی دانشمندان را گیج کرده است

به گزارش سیناپرس، هنگامی که یک فضاپیما با چتر نجات به دنیایی دور سقوط می کند، زباله های زیادی به ناچار محل فرود را پر می کنند.

طی سال های اخیر، ناسا زباله ‌های متنوعی را که در فرود ۲۰۲۱ مریخ ‌نورد استقامت اولید شده بود،  ثبت کرده است. یکی از این تصاویر، یک توپ عجیب و غریب از مواد درهم‌ تنیده و شبیه اسپاگتی است که شایعات زیادی در مورد آن وجود دارد.

جاستین ماکی، دانشمند ناسا در وبلاگ مریخ در رابطه با این موضوع نوشت: باید توجه داشت که زباله های دور ریخته شده در ماموریت های فضایی رایج هستند.

ناسا احتمال می دهد: این شی، یک تکه توری (به نام تور داکرون) باشد که در پتوهای حرارتی برای محافظت از فضاپیما در برابر دماها و شرایط شدید استفاده می‌ شود.

به گزارش سیناپرس، مریخ نورد استقامت با  اندازه تقریبی یک خودرو احتمالاً همچنان به یافتن ریزه های پراکنده شده در سیاره سرخ ادامه خواهد داد، زیرا این مریخ نورد سطح مریخ را برای یافتن نشانه های احتمالی زندگی اولیه و گذشته در مریخ جستجو می کند.
نکته مهم این است که ناسا مراقب است تا مطمئن شود نمونه‌ هایی که مریخ نورد جمع ‌آوری می‌کند به طور بالقوه توسط زباله‌ های زمینی آلوده نمی ‌شوند.

مترجم: حمید تعالی