توقف پروژه خودروهای الکتریکی اوبر

به گزارش سیناپرس، طی سال های گذشته حرکتی جدی در راستای توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش تولید آلاینده های جوی در جهان شکل گرفت. در این میان برخی شرکت ها مانند اوبر با سرمایه گذاری در این حوزه به طور جدی سیاست تولید خودروهای الکتریکی را در پیش گرفتند. یکی از شرکت های فعال در این رابطه، استارت ‌آپ خودروهای برقی Arrival محسوب می شود که در Banbury، آکسفوردشایر مستقر است.

بحران های اقتصادی منطقه ای و جهانی سبب شد که این شرکت در ماه جولای اعلام کند که ممکن است مجبور شود تا ۸۰۰ کارمند خود را به منظور حفظ بودجه قبل از شروع برنامه ریزی شده تولید ون برقی خود در پاییز، اخراج کند.

منابع مطلع گزارش دادند پروژه ساخت یک خودروی برقی اختصاصی برای اوبر می‌تواند زمانی احیا شود که این ون ها شروع به درآمد زایی کرده و بودجه کافی برای ادامه طرح، در دسترس باشد.

گفتنی است مجموعه اوبر هنوز در این رابطه اظهار نظر رسمی نکرده و  Arrival، همراه با دیگر استارت ‌آپ ‌های تازه وارد در صنعت خودرو، از جمله خرده ‌فروش آنلاین خودروهای دست دوم Cazoo، در تلاش هستند تا پس از کاهش قیمت سهام، منابع مالی و سرمایه‌ های جدید جمع ‌آوری کنند.

متاسفانه این شرکت ها در شرایط خوبی نبوده وقیمت سهام Arrival از زمان عرضه در بازار سهام ایالات متحده در ماه مارس گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سیناپرس، بانک آلمانی برنبرگ در ماه مه هشدار داد که Arrival در صورت عدم یافتن منبع اعتبار جایگزین در خطر ورشکستگی طی سال آینده است. در اوایل سال جاری، Arrival ارزش پروژه اتومبیل‌ های مسابقه‌ ای هوشمند و خودران Roborace را پس از قضاوت در مورد اینکه هرگز پولی به همراه نخواهد داشت، نادیده گرفت.

در خاتمه گفتنی است خودروی برقی Arrival با همکاری رانندگان تاکسی اینترنتی اوبر ساخته شد تا خودرویی را ارائه دهد که بر عناصر مهم برای بازار خودروهای سواری تأکید دارد. این پروژه بلندپروازانه که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، قرار بود در سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید، که زمان بسیار کوتاهی محسوب می شود.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا