نسخه سه موتوره تسلا وارد اروپا می شود

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد قصد دارد نمونه محصولات ۳ موتوره خود را در اروپا عرضه کند. این نسخه سه موتوره مدل S همچنین دارای بسته باتری کاملاً جدید است و نرخ سوپرشارژ آن افزایش یافته است به طوری که می تواند شارژ کافی برای طی کردن مسافتی برابر با ۳۰۰ کیلومتر را در ۱۵ دقیقه دریافت کند.

این ویژگی منحصر به فرد، مدیون فناوری جدید است که ایلان ماسک معتقد است اولین موتور الکتریکی تولیدی با روکش کربنی است. این شرکت آمریکایی در ابتدا فروش بزرگترین مدل های خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ متوقف کرده بود تا بر تعداد سفارشات معوقه برای مشتریان آمریکایی تمرکز کرده و فقط تسلا مدل ۳ و تسلا مدل Y برای عرضه در سایر مناطق جهان باقی مانده بود.

در آن زمان، رئیس تسلا، ایلان ماسک، مشکلات جاری در تامین قطعات را دلیل مشکلات پیش آمده دانسته و از خریداران احتمالی مدل S و Model X خواسته شد به جای این محصولات، خودروهای دیگری از تسلا خریداری کنند.

به گزارش سیناپرس، مدل S Plaid قادر است تنها در 1.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد در حالی که مدل X Plaid در 2.5 ثانیه به همین میزان از سرعت می رسد. حداکثر سرعت این خودروها  به ترتیب ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت و  ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا