اولین ماموریت فضایی کره جنوبی به ماه

به گزارش سیناپرس، این پرتاب برای اولین بار در پروژه های فضایی کره جنوبی خواهد بود که به طور مشترک با همکاری ناسا و در جهت شناخت بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر از کره ماه است. در این پروژه، شرکت اسپیس ایکس قرار است اولین ماموریت کره جنوبی را عصر پنجشنبه از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا با موشک فالکون ۹ آغاز کند.

ساعت دقیق این پرتاب ۷:۰۸ بعد از ظهر برنامه ریزی شده و پوشش زنده این رویداد ۱۵ دقیقه قبل از پرواز در www.spacex.com آغاز خواهد شد.

این مدارگرد ماه که دانوری (Danuri) نام دارد مجهز به پنج ابزار از کره جنوبی و یکی از ایالات متحده است که برای جستجوی یخ آب، آلومینیوم، هلیوم- ۳، سیلیکون و اورانیوم در سطح ماه طراحی شده است. جالب اینجاست که این فضاپیما نقشه توپوگرافی ماه را برای کمک به فرودهای بعدی ماه تولید خواهد کرد.  فن آوری دوربین سایه (ShadowCam) ناسا که روی این مدارگرد نصب شده به دنبال شواهدی از یخ آب در مناطقی که ماه دائما سایه است، خواهد بود. این ابزار ۸۰۰ برابر حساس تر از دوربین مورد استفاده در مدارگرد فعلی شناسایی ماه است.

گفتنی است که دوربین حساس ShadowCam توسط دانشمندان در سیستم های علوم فضایی آریزونا و مالین تهیه و ساخته شده است.

به گزارش سیناپرس، سایر اقلام و ابزارهای مهم مدارگرد ماه کره جنوبی با نام رسمی دانوری عبارتند از: تصویرگر زمین، دوربین پلاریمتری زاویه باز، مغناطیس سنج، طیف سنج پرتو گاما و آزمایش شبکه با تحمل تاخیر که همگی برای اولین بار به ماه فرستاده می شوند.
فضاپیمای دانوری توسط موسسه تحقیقات هوافضای کره (KARI) توسعه یافته و برای این پرواز آماده شده است. جرم این فضاپیما ۶۷۸ کیلوگرم است.

مترجم: تانیا خسروی زاده
منبع: parabolicarc
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا