ترمیم ستون فقرات آسیب دیده به کمک یک ژل

به گزارش سیناپرس، افرادی که از کمردرد ناشی از بیماری دژنراتیو دیسک رنج می برند ممکن است به زودی با ژلی که مستقیماً روی دیسک هایشان اعمال می شود درمان شوند. برای جلوگیری از کمردرد تا حد امکان، توجه به وضعیت بدن در زندگی روزمره، به ویژه در حین فعالیت بدنی ضروری است.

از هر پنج نفر چهار نفر در طول زندگی خود در نهایت گاهی از کمردرد رنج می برند. شدت کمردرد بسته به بیمار و زمان روز متفاوت است. در بیشتر موارد، متخصصان بهداشت توصیه می کنند که بیماران مبتلا به این بیماری و به طور کلی افرادی که مشکلات کمر دارند، برای جلوگیری از چنین دردهایی ورزش کنند.

حتی اگر درد از قبل وجود داشته باشد، فرد نباید غیرفعال بماند. در صورت امکان پیاده روی و تمرینات کششی توصیه می شود.به گزارش سیناپرس،  با این حال، اگر درد خیلی شدید باشد، به ویژه برای افرادی که مشکلات مزمن دارند، پزشکان معمولاً داروهای ضد التهاب یا مسکن برای تسکین درد تجویز می کنند.

با این حال، پزشکان ممکن است به زودی بتوانند توسط یک ژل به بیماران خود راه حل جدیدی ارائه دهند.

محققان آمریکایی محصولی به نام هیدرافیل (Hydrafil) تولید کرده ‌اند که مستقیماً به دیسک ‌ها تزریق می ‌شود. دیسک های ستون فقرات بین مهره های ستون فقرات قرار دارند و به عنوان ضربه گیر عمل می کنند.

مطالعات بالینی اولیه نشان داده است که این ژل می تواند به میزان قابل توجهی درد کمر را کاهش دهد. 
برای آزمایش اثربخشی هیدرافیل، دانشمندان آن را به ۲۰ بیمار بین ۲۲تا ۶۹ سال تجویز کردند. همه بیماران از کمردرد مربوط به بیماری دیسک دژنراتیو رنج می بردند. این بیماری یک عامل بدتر شدن پیشرونده دیسک است که باعث درد شدید، به ویژه در ناحیه کمر می شود. قبل از دریافت تزریق هیدرافیل، شرکت کنندگان درد خود را با نمره میانگین ۷.۱ در مقیاس یک تا ده ارزیابی کردند. در پایان، همه احساس کردند که درمان‌ های معمول تنها تسکین خفیفی را به همراه دارد.
بیماران در حین تزریق می خوابیدند در حالی که محققان ژل را گرم می کردند و سپس آن را با یک سوزن بزرگ روی دیسک های آسیب دیده اعمال می کردند.

به گزارش سیناپرس، نتیجه این تزریق باعث شد که تمام شکاف ها پر شد. داگلاس پی بیل (Douglas P. Beall) یکی از محققین اصلی این مطالعات در بیانیه ای گفت: به جز درمان های فعلی، ما درمان خوبی برای بیماری دیسک دژنراتیو نداریم. جراحی از نظر آماری موثرتر از درمان های استاندارد نیست و پتانسیل بدتر کردن اوضاع را دارد. در حالی که هیدروژل موجود در حال حاضر از طریق یک برش تزریق می شود، این ژل جدید به هیچ وجه نیازی به برش ندارد و کل دیسک را تقویت کرده و یکپارچگی ساختاری آن را بازیابی می کند.

به گزارش سیناپرس، شش ماه پس از درمان با هیدرافیل همه بیماران کاهش قابل توجهی در درد خود گزارش کردند. در مقیاس ۱ تا ۱۰، نمرات درد از میانگین ۷.۱ به ۲ کاهش یافت. یکی دیگر از موفقیت های این دارو کاهش ناراحتی ناشی از درد در زندگی روزمره و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی بود.

اگر این نتایج توسط تحقیقات بیشتر تأیید شود، این روش می ‌تواند یک درمان بسیار امیدوار کننده برای کمردرد مزمن برای کسانی باشد که نمی ‌توانند با درمان‌ های موجود تسکین پیدا کنند. در ضمن به گفته محققان تزریق این ژل آسان است و نیازی به جراحی باز ندارد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: gilmorehealth
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا