به وجود آمدن فروچاله ای بزرگتر از زمین تنیس

به گزارش سیناپرس، سرویس ملی زمین شناسی و معدن شیلی در بیانیه ای اعلام کرد که متخصصان برای بررسی این حفره با عرض حدود ۳۲ متر و دو برابر عمق که در منطقه ای در حدود ۸۰۰ کیلومتری شمال سانتیاگو در آخر هفته ظاهر شد، اعزام شدند.

به گفته مقامات شهری، یک محیط امنیتی ۱۰۰ متری در اطراف این حفره توسط شهرداری تیرا آماریلا (Tierra Amarilla) در نزدیکی معدن آلکاپاروسا که توسط شرکت کانادایی Lundin Mining اداره می شود، ایجاد شده است.

این شرکت معدنی در بیانیه ای اعلام کرد که خوشبختانه وجود این گودال عجیب هیچ تاثیری بر پرسنل، تجهیزات یا زیرساخت ها وارد نکرده و گودال از زمان شناسایی ثابت مانده و مشکلی نداشته است.

در ادامه مسوولان این شرکت اظهار کردند که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، کار توسعه در منطقه ای از معدن زیرزمینی آلکاپاروسا به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است. 

دیوید مونته نگرو (David Montenegro) مدیر سرناژئومین گفت که کارشناسان به دنبال تعیین علت این چاله بوده و حصول اطمینان از اینکه تمام اقدامات ایمنی برای محافظت از جان کارگران و اجتماعات نزدیک به این محل انجام شده است، هستند.

به گزارش سیناپرس، کریستین زونیگا (Cristian Zuniga) شهردار شهر تیرا آماریلا با ۱۳ هزار نفر جمعیت، به خبرنگاران گفت که پدید آمدن این گودال اتفاقی بی سابقه در این شهر بوده است. وی همچنین گفت: خواهان روشن شدن علت این موضوع هستیم که آیا فعالیت معدن باعث ظهور این چاله شده یا این پدیده دلیل دیگری دارد.

گفتنی است که شیلی بزرگترین تولید کننده مس در جهان بوده و مسئول یک چهارم عرضه جهانی این ماده است و معادن مس فراوانی در این کشور وجود دارند.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: phys.org
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا