آزمایش روبات جراح در ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سیناپرس، روبات پزشکی با قابلیت جراحی از راه دور با نام MIRA توسط مجموعه Virtual Incisionساخته شده است. این مجموعه با تمرکز بر توسعه دستگاه‌های جراحی با کمک دانش روباتیک که ناسا برای آوردن ابزارهای خود به فضا کار می‌کند، روبات پزشکی جدید را توسعه داده شد.

شین فریتور، یکی از بنیانگذاران این شرکت، در بیانیه ای مطبوعاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: ناسا حامی طولانی مدت این تحقیق بوده است و به عنوان اوج این تلاش، ربات ما فرصتی برای پرواز در ایستگاه فضایی بین المللی خواهد داشت. این شرکت قصد دارد MIRA را در ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۴ برای نمایش فناوری آزمایش کند.

جان مورفی، مدیر عامل Virtual Incision در یک مطبوعات گفت: پلت فرم Virtual Incision MIRA برای ارائه توانمندی یک دستگاه جراحی روباتیک در اندازه کوچک طراحی شده است، با این هدف که RAS در هر اتاق عمل روی کره زمین قابل دسترسی باشد.

آزمایش این فناوری با کمک ناسا در ایستگاه فضایی نشان داد که چگونه MIRA می تواند جراحی را حتی در دورترین مکان ها قابل دسترس کند.به گزارش سیناپرس، در ایستگاه فضایی، MIRA در داخل یک محفظه آزمایشی به اندازه اجاق مایکروویو عمل می کند و فعالیت هایی را برای شبیه سازی موارد مورد استفاده در جراحی مانند بریدن بافت شبیه سازی شده و دستکاری اشیاء کوچک انجام می دهد.

به گزارش سیناپرس، این فناوری بسیار امن بوده و می توان آن را از طریق یک برش کوچک به بدن انسان وارد کرد و جراحان قبلاً با موفقیت از آن برای برداشتن روده بزرگ استفاده کرده اند. محققان امیدوارند که در نهایت MIRA قادر به انجام جراحی از راه دور در فواصل دور باشد.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: upi
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا