نقش‌آفرینی مؤثرتر جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاد دانشگاهی در مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاد دانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی (ره) ضمن دعوت از جهادگران این نهاد برای تلاش مجدانه، خستگی‌ناپذیر و ایثارگرانه گفت: عهد و پیمان می‌بندیم که در مسیر نوآوری، علم و فناوری و آرمان‌های انقلاب با تمام وجود گام برداریم.

دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، رئیس جهاد دانشگاهی؛ دکتر علی منتظری، رئیس سابق جهاد دانشگاهی و رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی؛ دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس سابق جهاد دانشگاهی؛ دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، سرپرست پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی؛ دکتر محمدصادق بیجندی، معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی و جمعی از جهادگران در این مراسم حضور داشتند.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در مراسم تجدید میثاق جهادگران جهاد دانشگاهی گفت: ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، مولای عشق و ایثار را تسلیت می‌گویم. درود به روح پرفتوح امام خمینی (ره) که احیاگر اسلام زندگی‌بخش بود. همچنین به روح شهدای گرانقدر درود می‌فرستم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" است، اظهار کرد: رسیدن به جمهوری از مسیر استقلال و آزادی می‌گذرد. انقلاب اسلامی، نقطه آغاز حرکت به سوی نظام واقعی اسلامی است. هنوز به این هدف غایی نرسیده‌ایم و در مسیر دستیابی به این هدف قرار داریم. تا زمان حضور مهدی موعود (عج) فرا نرسد، ما در این مسیر قرار داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر سه رکن "استقلال"، "آزادی" و "جمهوری اسلامی" بنا شده است. استقلال در زمینه دانش، نوآوری، فناوری و فرهنگ از اهمیت والایی برخوردار است و ارزش بسیار دارد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: جهاد دانشگاهی بر خود وظیفه می‌داند که به سمت استقلال حرکت کند. باید در تمام زمینه‌ها خودکفا باشیم، اما دست از همکاری دست نکشیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به استقلال باید دو موضوع "عِده" و "عُده" در کانون توجه قرار گیرد، توضیح داد: هنگامی که بخواهیم دانش، منطق و اندیشه را به ثروت تبدیل کنیم، باید به عِده یعنی نیروی انسانی توانمند توجه داشته باشیم. همچنین عُده یعنی داشتن تجهیزات بسیار مهم است.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: اگر بخواهیم با این شرایط در زمین تبدیل دانش به ثروت نقش‌آفرینی کنیم، به موفقیت چشمگیری دست نمی‌یابیم. اگر بخواهیم در این زمینه به موفقیت برسیم، باید به حرکت جهادی و کار برای خدا توجه کنیم. اگر وارد مسیر بیگانگان شویم، کار به جایی نمی‌رسد. بنابراین ضروری است که به کار جهادی و رضای خدا توجه کنیم.

وی ادامه داد: جهاد همواره مورد توجه رهبری است، همین جهاد است که به عِده و عُده رنگ و بویی دیگر می‌دهد. جهادگران جهاد دانشگاهی را به تلاش مجدانه، خستگی‌ناپذیر و ایثارگرانه دعوت می‌کنم. همین جهاد به معنای واقعی کلمه بود که سبب پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شد. ما به عنصر کار جهادگرانه و کار برای خدا بسیار توجه می‌کنیم. این وعده را می‌دهیم که در گام دوم انقلاب اسلامی موثرتر باشیم.

دکتر دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: ما جهادگران جهاد دانشگاهی با امام راحل (ره) و رهبری عهد و پیمان می‌بندیم که در مسیر نوآوری، علم و فناوری و آرمان‌های انقلاب با تمام وجود گام برداریم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا