اشتغال آفرینی از مسیر آموزش‌ های مهارتی دانشگاه علمی کاربردی فراهم می‌شود

دکتر محمد فتحیان با معرفی برنامه های دانشگاه علم کاربردی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی رسالت ویژه ای در نظام آموزش کشور دارد و آن ترویج آموزش های عالی مهارتی است. در این مسیر در تلاشیم با حرکت جهشی به سمت توسعه کمی و کیفی مراکز گام برداریم.

وی با اشاره به مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق افزود: چشم اندازی که برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ترسیم شده این است که با ارائه آموزش های عالی مهارتی در منطقه، مرکز تربیت تکنسین و متخصص در منطقه باشیم و از این طریق بتوانیم دانشجویانی از کشورهای همسایه جذب کنیم تا مراکز آموزش علمی کاربردی ضمن انجام ماموریت های برون مرزی از لحاظ اقتصادی به وضعیت مناسبتری نائل گردند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر پیوند دانشگاه با صنعت خاطر نشان کرد: در نظر داریم با همکاری سازنده بین دانشگاه و صنعت  از طریق آموزش های مهارتی در قالب دوره های کوتاه مدت و مقطع دار در ایجاد اشتغال استانی نقش آفرین باشیم به عبارت بهتر باید مسیری را طی کنیم که مراکز آموزشی ما بجای فراخوان پذیرش و ثبت نام دانشجو ، فراخوان استخدام برای صنایع را در دستور کار قرار دهند، بدین ترتیب هر یک از مراکز لازم است شرکای استخدامی تعریف کرده و قرارداد همکاری با صنایع تنظیم نمایند.

در ادامه این دیدار، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عنوان کرد: در حال حاضر مهم ترین مساله این دانشگاه باید اصلاح ذهنیت جامعه نسبت به آن و شناساندن ویژگی و رسالت دانشگاه باشد و این مهم از طریق ارتقاء سطح کیفیت آموزش ها امکان پذیر و موجب برندسازی دانشگاه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، وی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری استناد کنیم که فرمودند نیاز قطعی ما در کشور به علم است آن هم علمی که اقتدار و قدرت آفرین باشد چراکه دشمنان ایران اسلامی همواره در کمین نشسته اند به ما ضربه بزنند.

رمضانی در پایان این دیدار خاطر نشان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری بر پنجه کارآمد و قوی و توسعه آموزش های علمی و کاربردی تاکید شده است که باید آن را سرلوحه امور قرار دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا